On the problems of lateral force effects of railway vehicles in S-curves

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Michálek, Tomáš
dc.contributor.author Kohout, Martin
dc.date.accessioned 2022-06-03T12:18:01Z
dc.date.available 2022-06-03T12:18:01Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 0042-3114
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/79142
dc.description.abstract This paper deals with the lateral force effects of conventional four-axle railway vehicles in conditions of S-shape curves, which are represented especially by switches negotiated in the diverging direction. With the use of a multi-body model of an electric locomotive, a sensitivity analysis of selected vehicle parameters on the maximum guiding force in the S-curve is performed. Subsequently, a definition of so-called equivalent guiding force is proposed. This simplified parameter can be used for the purposes of a quantification of the damaging effects of a vehicle in switches, e.g. in wear-dependent track access charge systems. Attention is also paid to the particularities of systems for active radial bogie or wheelset steering in conditions of tight S-curves and relevant requirements on these systems. The problem of a punctual on-board recognition of the S-curve is demonstrated using experimental data measured on an electric locomotive. eng
dc.format nestránkováno cze
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Vehicle System Dynamics, volume Neuveden, issue: 22.04.2021 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject S-curve eng
dc.subject equivalent guiding force eng
dc.subject four-axle vehicle eng
dc.subject multi-body simulation eng
dc.subject active radial wheelset steering eng
dc.subject active yaw dampers eng
dc.subject S-oblouk cze
dc.subject ekvivalentní vodicí síla cze
dc.subject čtyřnápravové vozidlo cze
dc.subject multi-body simulace cze
dc.subject aktivní radiální stavění dvojkolí cze
dc.subject aktivní tlumiče vrtivých pohybů cze
dc.title On the problems of lateral force effects of railway vehicles in S-curves eng
dc.title.alternative K problematice příčných silových účinků železničních vozidel v S-obloucích cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Tento článek se zabývá příčnými silovými účinky konvenčních čtyřnápravových vozidel na kolej v podmínkách S-oblouků, které jsou reprezentovány zejména odbočnými větvemi výhybek. S využitím multi-body simulačních výpočtů jízdy modelu elektrické lokomotivy je provedena citlivostní analýza vlivu parametrů vozidla na maximální dosahovanou hodnotu vodicí síly v S-oblouku. Následně je pak navržena definice tzv. ekvivalentní vodicí síly. Tento zjednodušený parametr může být využit pro účely kvantifikace poškozujících účinků vozidla na výhybky, např. v rámci systémů poplatků za použití dopravní cesty, které tyto poškozující účinky zohledňují. Pozornost je rovněž věnována specifikům aktivních systémů pro radiální natáčení dvojkolí nebo podvozků v podmínkách S-oblouků a relevantním požadavkům na tyto systémy. Problematika přesné detekce vjezdu vozidla do S-oblouku je zde demonstrována s využitím experimentálních dat naměřených v provozu na elektrické lokomotivě. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1080/00423114.2021.1917631
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.1080/00423114.2021.1917631
dc.rights.licence CC BY-NC-ND 4.0
dc.identifier.wos 000642565400001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85104963082
dc.identifier.obd 39885807


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet