Stres v práci pedagogů v době pandemie COVID-19

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Křišťálová, Jana
dc.contributor.author Bartošová, Petra
dc.date.accessioned 2022-06-01T12:52:09Z
dc.date.available 2022-06-01T12:52:09Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022-03-29
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/78964
dc.description.abstract Cílem práce bude zjistit, jaké stresory se vyskytly v práci pedagogů v době pandemie v roce 2020. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou. Jako první zde bude definován stres obecně a pojmy s ním spojených-stresor a stresové situace, historie výzkumu stresu, druhy, příčiny a důsledky stresu. Dále zde bude ještě zmíněna frustrace a deprivace. Jako další bude více věnována pozornost stresu konkrétně u pedagogů-příčiny vzniku, jeho důsledky-jako například syndrom vyhoření, a jak s tímto jevem lze pracovat. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum, který bude uskutečněn pomocí dotazníků. Jako respondenty jsem si zvolila učitele vyučující na druhém stupni základních škol matematiku nebo český jazyk. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, které stresory u sebe pedagogové identifikovali a u které z těchto dvou skupin učitelů se jich objevilo více. cze
dc.format 65 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject stres cze
dc.subject stresor cze
dc.subject pedagog cze
dc.subject výuka cze
dc.subject stress eng
dc.subject stressor eng
dc.subject pedagogue eng
dc.subject teaching eng
dc.title Stres v práci pedagogů v době pandemie COVID-19 cze
dc.title.alternative Stress in the work of teachers during the COVID-19 pandemic eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Hájková, Lucie
dc.date.accepted 2022-05-24
dc.description.abstract-translated The aim of the work is to find out what stressors occurred within the work of teachers during the Covid-19 pandemic in 2020. The theoretical part focuses on the definition of terms and a closer acquaintance with the issue. First, the stress in general and the concepts associated with it - a stressor and the stressful situations, a history of stress research, types, causes and consequences of stress are defined here. Frustration and deprivation are also mentioned in this part. Next, additional attention is paid to stress, specifically for educators - the causes of its origin and consequences - such as Burnout syndrome and how to work with this phenomenon. The practical part consists of quantitative research, which is being carried out using the questionnaires. As respondents I chose the Math and Czech language teachers working at the second stage of Primary schools. The aim of this research is to find out which stressors the teachers identified themselves and in which of these two groups of teachers more of them appeared. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Humanitní studia - Specializace v pedagogických vědách cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Humanitní studia cze
dc.description.defence Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena. Představila téma práce včetně výzkumného cíle. Prokázala orientaci v dané problematice. Zodpověděla dotazy kladené členy komise i v posudcích. cze
dc.identifier.stag 43600
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet