Abstrakt:
Cílem práce bude zjistit, jaké stresory se vyskytly v práci pedagogů v době pandemie v roce 2020. Teoretická část bude zaměřena na vymezení pojmů a bližší seznámení s problematikou. Jako první zde bude definován stres obecně a pojmy s ním spojených-stresor a stresové situace, historie výzkumu stresu, druhy, příčiny a důsledky stresu. Dále zde bude ještě zmíněna frustrace a deprivace. Jako další bude více věnována pozornost stresu konkrétně u pedagogů-příčiny vzniku, jeho důsledky-jako například syndrom vyhoření, a jak s tímto jevem lze pracovat. Praktickou část bude tvořit kvantitativní výzkum, který bude uskutečněn pomocí dotazníků. Jako respondenty jsem si zvolila učitele vyučující na druhém stupni základních škol matematiku nebo český jazyk. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, které stresory u sebe pedagogové identifikovali a u které z těchto dvou skupin učitelů se jich objevilo více.