Doplňující pedagogické studium
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/78696
Procházet
16 výsledky
Search Results
Závěrečná práce Otevřený přístup Použití autoevaluačních technik u žáků základních škol a jeho dopady(Univerzita Pardubice, 2023) Saveleva, Vlasta; Ďatko, Ilona; Rýdl, KarelPráce se věnuje překladu dvou významných odborných textů nahlížejících na využití autoevaluačních technik při výuce matematiky na základní škole. Kromě kompletního překladu textů z anglického do českého jazyka práce srovnává dosažené výsledky a nabízí doporučení, jak autoevaluační techniky efektivně zahrnout do praktické výuky.Závěrečná práce Otevřený přístup Psychologie vzdělávání dospělých(Univerzita Pardubice, 2023) Zoufalý, David; Ďatko, Ilona; Šándorová, ZdenkaVe své závěrečné práci se zaměřuji na psychologii vzdělávání dospělých. Práce pojednává o jednotlivých fázích dospělosti v kontextu vývojové psychologie, definuje osobnost člověka, předpoklady ke vzdělávání, motivaci, styly učení, ale i zásady vzdělávání dospělých. Nedílnou součástí práce je rozlišení vzdělávání dospělých, celoživotní učení, ale i významní představitelé vzdělávání dospělých a jejich teorie.Závěrečná práce Otevřený přístup Styly učení žáků základní školy(Univerzita Pardubice, 2023) Přemyslovská, Kateřina; Rýdl, Karel; Ehlová, MarcelaPráce je věnována stylům učení u žáků základní školy a faktorům, které učení žáků ovlivňují, ať již pozitivně nebo negativně. Je rozdělena na teoretickou číst, která se věnuje vysvětlení základních pojmů jako je myšlení, paměť, učení a vztahy mezi nimi. Dále pak popisuje jednotlivé styly učení a vnější i vnitřní faktory, které učení ovlivňují. V druhé empirické části je tato teorie ověřena kvantitativním výzkumem.Závěrečná práce Otevřený přístup Výuka chemie ve spojených třídách na malé ZŠ v Kunvaldě, začínající učitel(Univerzita Pardubice, 2023) Kreisingerová, Michaela; Rýdl, Karel; Ďatko, IlonaZávěrečná práce doplňujícího pedagogického studia je zaměřena na výuku chemie na druhém stupni základních škol pro začínající učitele. První část se věnuje základní vesnické škole v Kunvaldě, jejímu okolí a dále cílům kladeným v předmětu chemie z hlediska historie a současné době. Ve druhé části se práce zabývá výukou chemie v samostatných třídách, ale i ve spojených ročnících. Také se v práci řeší otázka motivace a inovace se samotnými žáky a různé inovativní metody výuky, překonání vlastních nejistot.Závěrečná práce Otevřený přístup Působení hry a hudby na žáka se selektivním mutismem(Univerzita Pardubice, 2023) Jarolímková, Jana; Ehlová, Marcela; Ďatko, IlonaZávěrečná práce se zabývá problematikou poruchy řeči, která se nazývá elektivní mutismus. V teoretické části popisuje elektivní mutismus, jeho příčiny nebo jak pracovat s dětmi, u kterých se tato porucha objeví. Dále je uveden příklad elektivního mutismu u konkrétní žákyně. Na to navazují metody výuky, které mají za cíl zapojit děti s touto poruchou řeči co nejpřirozeněji do školních aktivit za pomoci her a hudby.Závěrečná práce Otevřený přístup Návrh učebního textu pro předmět Konstrukční cvičení na střední škole stavební(Univerzita Pardubice, 2021) Novák, Michael; Ďatko, Ilona; Hájková, LucieZávěrečná práce se zabývá návrhem učebního textu na výpočet potřeby vody a trasování vodovodních řadů, které jsou jedněmi z kapitol předmětu "Konstrukční cvičení". Předmět se vyučuje na středních školách stavebních, které mají akreditaci pro obor Vodní stavby. Součástí závěrečné práce je také didaktický rozbor navrženého textu.Závěrečná práce Otevřený přístup Vztah romské rodiny ke vzdělávání žáků na speciální a praktické škole(Univerzita Pardubice, 2020) Pilařová, Jitka; Sychrová, Adriana; Myslivec, JaroslavPředpokládaná závěrečná práce je zaměřena na vztahy romských rodičů a jejich dětí ke vzdělávání ve speciální a praktické škole. Teoretická část se v první kapitole zabývá romskou rodinou, kulturou, tradicemi a výchovou. Druhá kapitola se věnuje romské komunikaci, oblékání, bydlení a osobnostní charakteristice Romů. Třetí kapitola popisuje vzdělávání Romů a spolupráci romské rodiny se školou. Součástí teoretické části je také charakteristika základní školy speciální. Praktická část na základě užití metod rozhovoru podává informace o postoji romských rodičů a jejich dětí ke školnímu vzdělávání, celkové spokojenosti se školou a faktorech, které ovlivňují vzdělávání romských dětí.Závěrečná práce Otevřený přístup Využití aktivizačních metod na střední škole v hodinách chemie(Univerzita Pardubice, 2020) Matajová, Šárka; Rýdl, Karel; Ďatko, IlonaTato závěrečná práce se skládá z teoretické a praktické části a zaměřuje se na využití aktivizačních metod v hodinách chemie. V teoretické části je v krátkosti popsaná didaktika chemie a pojetí výuky. Více zde jsou zpracovány aktivizační metody a jejich stručný přehled s tím, že nejvíce pozornosti je věnováno problémovému vyučování a hrám. Praktická část obsahuje konkrétně zpracované aktivizační metody problémového vyučování a her, které je možné využít v hodinách chemie s žáky 1. ročníků na gymnáziu.Závěrečná práce Otevřený přístup Rozbor vyučovací hodiny jako způsob poznávání práce učitele(Univerzita Pardubice, 2020) Kárová, Tatiana; Ďatko, Ilona; Rýdl, KarelPráce názorně ukazuje provedení hloubkového rozboru videozáznamu z hodiny matematiky vedené Hejného metodou a rozboru z pohledu 12 klíčových principů. Seznamuje s metodikou provádění rozboru, mluví o tom, proč rozbor dělat a jaké cíle si stanovit. Stručně charakterizuje Hejného metodu, její východiska a 12 klíčových principů. Ukazuje možnosti pro zlepšení výuky pomocí rozboru vlastní hodiny.Závěrečná práce Otevřený přístup Jak učitel na 1. stupni ZŠ ovlivňuje vztah dítěte ke škole a ke vzdělání(Univerzita Pardubice, 2020) Bočková, Petra; Rýdl, Karel; Hájková, LucieZávěrečná práce doplňujícího pedagogického studia je zaměřena na aktuální informace o vývoji a potřebách dětí, o proměně mozku v čase růstu, jak motivace působí na děti. V práci popisuji tři typy přístupů ke vzdělání a k výchově, různé typy vzdělávání, metody výuky a vliv vzdělávání na společnost.