Tato bakalářská práce se zabývá problematikou copingových strategií u studentů zdravotnických oborů. V teoretické části je obecně popsán stres, jeho důsledky na zdravotní stav a coping. Dále je v teoretické části popisováno vývojové období mladého věku a adolescence a to zejména kvůli věkovému období respondentů. Neméně důležitá je i popis zátěžových situací zažívaných zdravotníky, možnosti řešení stresových situací. Popsána byla i pandemická situace covid-19 a její vliv na studium se zdravotnickým zaměřením. V praktické části byl využit kvalitativní výzkum. Formou polostrukturovaného rozhovoru byly získány data, která byla zpracována v programu ATLAS.ti. V tomto programu byli ze získaných dat formou rozhovoru vytvořeny kódy, které byly následně využity k tvorbě myšlenkových map. Nejčastější stresory objevující se ve školním prostředí jsou zejména náročnost studia, na kterou navazuje i časová náročnost studia, dále zkouškové období a s tím související strach z neúspěchu a dále pocit nátlaku, vytvářený negativním chování vyučujícího. Nejčastější stresory v nemocničním prostředí jsou pro studenty zdravotnických oborů zejména úmrtí pacienta, komplikace pacienta a strach z ohrožení pacienta. Jako nejčastější řešení stresových situací udávali studenti zdravotnických oborů fyzickou aktivitu, relaxaci a sdílení problému s druhou osobou. Motivace pro studenty, proč nadále setrvávat ve zdravotnictví jsou zejména altruismus, zainteresovanost v oblasti zdravotnictví, pozitivní chování vyučujícího a pozitivní chování pacientů.