Bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Číčenice, která se nachází na významné dopravní trase mezi Českými Budějovicemi a Plzní, kde se také předpokládá v rámci další rekonstrukce zdvojkolejnění trati. To s sebou přinese zvýšené nároky na rychlost i četnost vlaků projíždějících stanicí. V tomto ohledu je stávající stav nevyhovující, stejně jako nástupiště, které nesplňují požadavky na pohodlné, bezpečné a bezbariérové odbavení cestujících. Cílem bakalářské práce je navrhnout optimální stavební uspořádání železniční stanice Číčenice s cílem zvýšení kvality přepravy cestujících a zvýšení bezpečnosti provozu.
Úvodní analytická část práce vytvořila dostatečnou informační základnu pro návrh směrových úprav, konstrukčního řešení, situování nástupišť a výhybkových konstrukcí. Následně byly navrženy a rozpracovány tři varianty uspořádání železniční stanice. Hodnocení variant je zpracováno pomocí multikriteriální analýzy.
V závěru práce je zhodnocena nejvýhodnější varianta řešení.