dc.contributor.advisor |
Hlaváčková, Eva |
|
dc.contributor.author |
Pšádová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-07T07:53:37Z |
|
dc.date.available |
2021-07-07T07:53:37Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77789 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá kvalitou edukačních textů (materiálů) určených pro pacienty s onemocněním astma bronchiale. Hlavním tématem teoretické části je edukace, kritéria pro hodnocení kvality edukačních materiálů a obecné informace týkající se astma bronchiale. Cílem průzkumné části bylo zmapovat a následně porovnat kvalitu edukačních textů určených pro laickou veřejnost. Z průzkumného šetření vyplynulo, že většina edukačních materiálů je psána na střední úrovni srozumitelnosti. Nejvíce nedostatků vzdělávacích prospektů lze najít v oblasti grafiky, organizaci a typografii, v nedostatečné motivaci čtenáře a v obtížnosti textu. |
cze |
dc.format |
133 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
edukační texty (materiály) |
cze |
dc.subject |
kvalita |
cze |
dc.subject |
čtivost |
cze |
dc.subject |
vzorce čtivosti |
cze |
dc.subject |
astma bronchiale |
cze |
dc.subject |
educational texts (materials) |
eng |
dc.subject |
quality |
eng |
dc.subject |
readability |
eng |
dc.subject |
readability formulas |
eng |
dc.subject |
bronchial asthma |
eng |
dc.title |
Kvalita edukačních textů |
cze |
dc.title.alternative |
The quality of educational texts |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Brothánková, Pavlína |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work analyses the quality of education texts (materials) for patient with bronchial asthma. The main topic of theoretical part is education, quality of education texts and general information related to bronchial asthma. The main goal of research part was to map and then compare the quality of educational materials intended for the lay public. The survey showed that the most educational materials were written at a medium level of readability and the most mistakes in educational prospects were found in the graphic sphere, in material organization and typography, in insufficient reader motivation and in text difficulty. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ošetřovatelská péče v interních oborech |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Doplňující otázky oponenta:
1. Jak se v ČR podílí sestry na tvorbě edukačních materiálů (konkrétně např. letáků)?
2. Měli respondenti v čekárně plicní ambulance dostatečný klid na prostudování edukačních materiálů? Kolik času obvykle trval výzkum u jednoho respondenta?
3. Jaká kritéria vedla k rozdělení respondentů do čtyř skupin podle věku?
Obhajoba diplomové práce s prezentací výborná. |
cze |
dc.identifier.stag |
42284 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |