Possibilities of using online communication in destination management

Show simple item record

dc.contributor.author Becková, Helena cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:44:21Z
dc.date.available 2021-05-15T18:44:21Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-80-87990-18-6 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77323
dc.description.abstract Communication is an inseparable part of activities of any business subject. Evidently, that applies to destination management as well. Advanced destination management can’t do without quality communication. It is necessary to pay due attention to communication so that it can be effective. That means to monitor also new trends and possibilities that modern life offers in the sphere of communication. More and more the emphasis is put on online communication, which has become a phenomenon of our time and in many cases replaces traditional ways of communication gradually. The paper deals with contemporary communication trends and focuses on the tourism sector, specifically on the problems of its management. It examines particular means of online communication and possibilities of their use in destination management. It also explains the situation in the Czech Republic by way of an analysis concerning online communication of particular destination management organizations working in the Czech Republic and by evaluation of its status quo. On the basis of observed results it then put suggestions how it would be possible to make this communication more effective. eng
dc.format p. 101-109 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Melandrium eng
dc.relation.ispartof International Days of Statistics and Economics : conference proceedings eng
dc.rights open access eng
dc.subject destination management eng
dc.subject tourism eng
dc.subject communication eng
dc.subject destinační management cze
dc.subject cestovní ruch cze
dc.subject komunikace cze
dc.title Possibilities of using online communication in destination management eng
dc.title.alternative Možnosti využití on-line komunikace v destinačním managementu cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Komunikace je nedílnou součástí aktivit každého podnikatelského subjektu. To platí samozřejmě i pro oblast destinačního managementu. Vyspělý destinační management se bez kvalitní komunikace neobejde. Aby byla komunikace efektivní, je třeba jí věnovat patřičnou pozornost. To znamená, sledovat i nové trendy a možnosti, které moderní doba v oblasti komunikace nabízí. Důraz je stále více kladen na on-line komunikaci, která se stala fenoménem dneška a v mnoha případech postupně nahrazuje tradiční způsoby komunikace. Příspěvek se zabývá současnými komunikačními trendy a zaměřuje se na oblast cestovního ruchu, konkrétně na problematiku jeho řízení. Zkoumá jednotlivé nástroje on-line komunikace a možnosti jejich využití v destinačním managementu. Zároveň se snaží přiblížit situaci v České republice prostřednictvím analýzy on-line komunikace jednotlivých organizací destinačního managementu, které v České republice působí, a zhodnocením jejího současného stavu. Na základě zjištěných výsledků pak předkládá doporučení, jakým způsobem by bylo možné tuto komunikaci zefektivnit. cze
dc.event 13th International Days of Statistics and Economics (05.09.2019 - 07.09.2019, Praha) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.18267/pr.2019.los.186.11 eng
dc.relation.publisherversion https://msed.vse.cz/msed_2019/article/160-Beckova-Helena-paper.pdf eng
dc.identifier.wos 000589182000011
dc.identifier.obd 39884324 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account