Digitální knihovnaUPCE
 

Hodnocení obtížnosti položek dotazníku a úrovně vybraných obecných znalostí u pacientů s diabetem mellitem 2. typu

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

Cíl: Popsat vyhodnocení obtížnosti položek dotazníku a úrovně znalostí u pacientů s diabetem mellitem 2 typu. Metody: Sběr dat probíhal v období 08–11/2018 pomocí dotazníku s ověřenými psychometrickými vlastnostmi určeného pro českou populaci. Z výsledků získaných od 226 pacientů byla hodnocena obtížnost položek dotazníku pomocí výpočtu hodnoty obtížnosti Q a identifikovány položky s nejnižším znalostním skóre. Výsledky: Hodnoty obtížnosti položek se pohybovaly v rozmezí 0,24-0,77. Znalostní skóre se pohybovalo v rozmezí 23 % – 76 %. Z výzkumného šetření vyplynulo, že největší nedostatky ve znalostech mají nemocní o nutričních doporučeních v oblasti DIA potravin a symptomech hypoglykémie. Nejvyššího znalostního skóre bylo dosaženo u položky zjišťující, zda si člověk s diabetem může poškodit dolní končetiny, aniž by to cítil. Závěr: Úroveň znalostí respondentů lze hodnotit jako dobrou. Výsledky získané z průzkumného šetření budou sloužit ke zkvalitnění edukace osob s diabetem mellitem.

Rozsah stran

p. 16-18

ISSN

1801-464X

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2020_020/Podpora Ph.D. studentů Fakulty zdravotnických studií

Zdrojový dokument

Florence, volume 16, issue: 9-10

Vydavatelská verze

https://www.florence.cz/casopis/archiv-florence/2020/5/hodnoceni-obtiznosti-polozek-dotazniku-a-urovne-vybranych-obecnych-znalosti-u-pacientu-s-diabetem-mellitem-2-typu/

Přístup k e-verzi

pouze v rámci univerzity

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

diabetes mellitus, diabetes mellitus, znalost, dotazník, obtížnost, položka, knowledge, questionnaire, difficulty, item

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced