Digitální knihovnaUPCE
 

Role začínající učitelky v mateřské škole

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Bakalářská práce pojednává o adaptaci a začleňování nově nastupující učitelky do podmínek mateřské školy. Práce je pojata z pohledu začínající učitelky, která vedla terénní výzkum za použití metody autoetnografie, rozhovorů a zúčastněného pozorování. Jedná se o autoetnotrafický popis prvních šesti měsíců v novém prostředí a v nové roli, tedy vedle vlastního procesu adaptace zahrnuje také přiblížení vybraných specifik zkoumaného prostředí, jichž si výzkumnice všímá. Po půlročním výzkumu studentka dospěla k závěrům, že pro dobrou adaptaci je vhodné mít příjemné prostředí a kolektiv, který začínajícím učitelkám pomůže a poradí v jejich začátcích. Důležité je, aby učitelky chodily do práce rády a s úsměvem a nebyly celou dobu ve stresu. Pro dobrou adaptaci je toho třeba více, například odhodlání samotné učitelky, její motivace, adekvátní ohodnocení. V těchto začátcích si studentka formuje vztah k dané práci, získává nové vzorce chování, které bude dále reprodukovat, jak ve vztahu k dětem, rodičům i ke kolegyním.

Rozsah stran

66 s. (114 479 znaků)

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Sociální antropologie

Studijní program

Sociologie

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

učitel, mateřská škola, adaptace, stres, kolektiv, sebereflexe, autoetnografie, teacher, kindergarten, adaptation, stress, team, self-reflection, autoetnography

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced