Digitální knihovnaUPCE
 

Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Pronunciation in Primary Learners

Bakalářská práce
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2020

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This bachelor thesis deals with the evaluation of one selected textbook from the perspective of developing pronunciation in primary learners. The theoretical part firstly introduces major phonological terms which are later used throughout the whole thesis. After that it introduces the target group, that is the primary learners with a theory of how to teach and learn pronunciation which later serves for creating criteria for the practical part in which the textbooks are analysed by the criteria in four stages - firstly, the activities developing individual sounds from the perspective of knowledge dimension and cognitive process dimension, then activities developing intonation and word stress. The last stage covers whether the textbook leads the learners towards the expected outputs stated in RVP and CEFR Companion Volume..

Rozsah stran

72 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

výslovnost, aktivity pro rozvoj výslovnosti, suprasegmentální prostředky, srozumitelnost, učebnice, hodnocení, kritéria, pronunciation, pronunciation activities, suprasegmental features, intelligibility, textbook, evaluation, criteria

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced