Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Pronunciation in Primary Learners
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2020
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor thesis deals with the evaluation of one selected textbook from the perspective of developing pronunciation in primary learners. The theoretical part firstly introduces major phonological terms which are later used throughout the whole thesis. After that it introduces the target group, that is the primary learners with a theory of how to teach and learn pronunciation which later serves for creating criteria for the practical part in which the textbooks are analysed by the criteria in four stages - firstly, the activities developing individual sounds from the perspective of knowledge dimension and cognitive process dimension, then activities developing intonation and word stress. The last stage covers whether the textbook leads the learners towards the expected outputs stated in RVP and CEFR Companion Volume..
Rozsah stran
72 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Studijní program
Specializace v pedagogice
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
výslovnost, aktivity pro rozvoj výslovnosti, suprasegmentální prostředky, srozumitelnost, učebnice, hodnocení, kritéria, pronunciation, pronunciation activities, suprasegmental features, intelligibility, textbook, evaluation, criteria