Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Studený, Jiří
dc.contributor.author Mifková, Marcela
dc.date.accessioned 2020-09-16T14:21:27Z
dc.date.available 2020-09-16T14:21:27Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-07-02
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76239
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na podrobnou analýzu vybraných počítačových her a jejich literární předloh vydaných v období od druhé poloviny 20. století do přelomu nového století. Dílčí analýzy jsou provedeny v metodologickém rámci zkoumání dějin literární kultury a jejích mediálních a intermediálních souvislostech. Cílem práce je na základě teoretických poznatků prokázat, že literární díla a počítačové hry mají po historické stránce strukturálně a komunikačně mnoho společného a jejich fikční světy se vzájemně doplňují a ovlivňují, dokonce jejich spojením může vzniknout unikátní syntetické dílo. cze
dc.format 121 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject adaptace cze
dc.subject hry cze
dc.subject hráči cze
dc.subject příběhy cze
dc.subject fikční světy cze
dc.subject imerze cze
dc.subject interaktivita cze
dc.subject literatura cze
dc.subject média cze
dc.subject adaptation eng
dc.subject games eng
dc.subject players eng
dc.subject stories eng
dc.subject fictional worlds eng
dc.subject immersion eng
dc.subject interactivity eng
dc.subject literature eng
dc.subject media eng
dc.title Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury cze
dc.title.alternative Game Adaptations of Prose Works Related to Historical development of Literary a Media Culture eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Kudláč, Antonín
dc.date.accepted 2020-09-08
dc.description.abstract-translated The master's thesis aim at a detailed analysis of computer games and their literary models published from the second half of the 20 th century until the begin of the new century. Partial analyses be done in the methodological scope of study of literature culture and their media and intermedia connections. The aim of this master's thesis is to prove, based on theoretical information, common things between computer games and literary works and their fiction worlds influence each other, even a unique work can be done when they are united. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Historické vědy cze
dc.description.defence 1. Představení práce autorkou. 2. Přečtení posudků. 3. Rozprava - vývoj postavení žen v herním průmyslu, zařazení do popkultury?, zařazení do mainstreamu?, pojetí popkultury a minstreamu, mohou se hry obejít bez literárních předloh? cze
dc.identifier.stag 39441
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet