dc.contributor.advisor |
Studený, Jiří |
|
dc.contributor.author |
Mifková, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2020-09-16T14:21:27Z |
|
dc.date.available |
2020-09-16T14:21:27Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020-07-02 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76239 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na podrobnou analýzu vybraných počítačových her a jejich literární předloh vydaných v období od druhé poloviny 20. století do přelomu nového století. Dílčí analýzy jsou provedeny v metodologickém rámci zkoumání dějin literární kultury a jejích mediálních a intermediálních souvislostech. Cílem práce je na základě teoretických poznatků prokázat, že literární díla a počítačové hry mají po historické stránce strukturálně a komunikačně mnoho společného a jejich fikční světy se vzájemně doplňují a ovlivňují, dokonce jejich spojením může vzniknout unikátní syntetické dílo. |
cze |
dc.format |
121 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace |
cze |
dc.subject |
hry |
cze |
dc.subject |
hráči |
cze |
dc.subject |
příběhy |
cze |
dc.subject |
fikční světy |
cze |
dc.subject |
imerze |
cze |
dc.subject |
interaktivita |
cze |
dc.subject |
literatura |
cze |
dc.subject |
média |
cze |
dc.subject |
adaptation |
eng |
dc.subject |
games |
eng |
dc.subject |
players |
eng |
dc.subject |
stories |
eng |
dc.subject |
fictional worlds |
eng |
dc.subject |
immersion |
eng |
dc.subject |
interactivity |
eng |
dc.subject |
literature |
eng |
dc.subject |
media |
eng |
dc.title |
Herní adaptace prozaických děl na pozadí historického vývoje literární a mediální kultury |
cze |
dc.title.alternative |
Game Adaptations of Prose Works Related to Historical development of Literary a Media Culture |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kudláč, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2020-09-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master's thesis aim at a detailed analysis of computer games and their literary models published from the second half of the 20 th century until the begin of the new century. Partial analyses be done in the methodological scope of study of literature culture and their media and intermedia connections. The aim of this master's thesis is to prove, based on theoretical information, common things between computer games and literary works and their fiction worlds influence each other, even a unique work can be done when they are united. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Kulturní dějiny: Dějiny literární kultury |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Historické vědy |
cze |
dc.description.defence |
1. Představení práce autorkou.
2. Přečtení posudků.
3. Rozprava - vývoj postavení žen v herním průmyslu, zařazení do popkultury?, zařazení do mainstreamu?, pojetí popkultury a minstreamu, mohou se hry obejít bez literárních předloh? |
cze |
dc.identifier.stag |
39441 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |