Spropitné v restauracích: Individuální a institucionální strategie
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2020
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
V této práci se zabývám faktory, které rozhodují o tom, zda hosté dají či nedají spropitné, a zkoumám, jak je s ním dále nakládáno v rámci restaurace. V textu se věnuji strategiím hostů a vlivům na jejich rozhodování i strategiím personálu a podniku pro získání většího spropitného. V případě personálu mě zajímá, jak vnímá hosty a jak přispívá k dobrému dojmu zákazníků. U podniku se zaměřuji i na tvorbu prostředí a image restaurace, včetně marketingu. V rámci terénního výzkumu se zaměřuji na rozhovory jak s hosty, tak se servírkami a číšníky, doplněné o zúčastněné pozorování ve vlastní roli servírky. Inspirací mi jsou etnografické studie restaurací i interakcí mezi hosty a personálem. Práce má obecnou teoretickou část o antropologii jídla, poté následuje praktická část se zaměřením spropitné.
Rozsah stran
39 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Sociální antropologie
Studijní program
Sociologie
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
spropitné, etnografie restaurací, antropologie jídla, spokojenost zákazníků, tipping, ethnography of restaurants, anthropology of food, customer satisfaction