Digitální knihovnaUPCE
 

Sales structure and its impact on accuracy of short-term sales forecasting in manufacturing companies

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2013

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

University of Pardubice

Abstrakt

The article deals with the issue of the hierarchical sales forecasting in manufacturing companies and focuses on the specifics of those companies whose customers are mainly intermediaries operating on B2C markets. The article proposes a hierarchical forecasting models while determining their accuracy in short-term sales forecasting in a selected company of chemical industry. Through the forecasting model accuracy analysis, the impact of aggregation level of sales on the forecasting accuracy was studied.

Rozsah stran

p. 335–344

ISSN

1211-5541

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series A, Faculty of Chemical Technology. 19/2013

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

978-80-7395-748-3

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced