Existenční a studijní cesty Viléma Gablera a jejich využití v pedagogické praxi
ČlánekOmezený přístuppeer-reviewedpostprintDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
Po životní a pracovní charakteristice osobnosti Viléma Gablera se autor soustředí na analýzu jeho tří zásadních studijních cest a jejich využití v Gablerově pedagogické činnosti. Jedná se o cesty do Francie (1846), během které studuje dějiny francouzské revoluce, dále jeho cestování po Srbsku 1852) a dále je popsána jeho studijní cesta do Brixenu po stopách K. Havlíčka. Závěrem se autor soustředí na pedagogickou cestu po zařízeních pro vzdělávání dívek (1863).
Rozsah stran
p. 149-168
ISSN
1804-5367
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Marginalia Historica, volume 9, issue: 1
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Vilém Gabler, domácí vychovatelství, studijní cesty, vzdělávání dívek, Vilém Gabler, Home teacher, study and vocational journeys, education of joung women