Does External Knowledge Acquisition aid Innovation Performance in Firms?

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Gyamfi, Solomon cze
dc.contributor.author Stejskal, Jan cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T13:11:14Z
dc.date.available 2020-03-19T13:11:14Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-1-912764-32-7 eng
dc.identifier.issn 2048-8963 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75077
dc.description.abstract Knowledge management has been touted to help firms achieve high innovative performance hence it has become an entrenched managerial activity due to the changing perspective of what makes a firm more competitive over its competitors. Due to improvement in technology and increased contact due to globalization, access to and possession of discrete information by firms help to sustain firm absorptive capacity. It may also serve as enabler for distinctive firm positioning which provides benefit to the firm. The pool of knowledge within the firm when is inimitable helps the firm to engage in much innovative activities because the firm will possess both tacit and codified knowledge which other competitors do not have. Some scholars have found that it is more beneficial for firms to seek external knowledge if they aim at introducing new products into the market because the firm cannot produce all the knowledge it needs. This paper seeks to ascertain whether seeking solely external knowledge is determinant for firm’s new product introduction in some selected countries in the transition knowledge economies. In the light of the foregoing aim, a logistics regression model has been used employing data from the Harmonized European Union Community Innovative Survey 2012-2014 for the empirical analysis. Our results show that in as much as firm’s acquisition of external knowledge aids in introducing new product into the market, firm’s internal research activities and professional knowledge management as well provide the firm with the opportunity to introduce new product. In contrast, the empirical results found cases where sourcing for external knowledge had no significant effect on firm’s introduction of new product and services. For the management of knowledge in the firm, we argue that since not all the firm’s knowledge could be purchased due to the long-term cost associated with it, it is imperative for management to help stimulate employee knowledge sharing atmosphere through collaborative working environment. eng
dc.format p. 449-457 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Academic Conferences and Publishing International eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the European Conference on Knowledge Management, ECKM eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject knowledge management eng
dc.subject innovation performance eng
dc.subject external knowledge acquisition eng
dc.subject řízení znalostí cze
dc.subject inovační výkon cze
dc.subject externí získávání znalostí cze
dc.title Does External Knowledge Acquisition aid Innovation Performance in Firms? eng
dc.title.alternative Pomáhá externí získávání znalostí inovacím ve firmách? cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Tato práce se snaží zjistit, zda hledání čistě externích znalostí je určující pro zavedení nového produktu firmy v některých vybraných zemích v ekonomikách transformujících se znalostí. Na základě výše uvedeného cíle byl pro empirickou analýzu použit model logistické regrese využívající údaje z harmonizovaného inovačního průzkumu Společenství Evropské unie 2012–2014. Naše výsledky ukazují, že při získávání externích znalostí firmy při zavádění nového produktu na trh poskytují interní výzkumné činnosti firmy a profesionální řízení znalostí také firmě příležitost představit nový produkt. Naproti tomu empirické výsledky nalezly případy, kdy získávání externích znalostí nemělo významný vliv na zavádění nových produktů a služeb firmami. Pro řízení znalostí ve firmě tvrdíme, že vzhledem k tomu, že vzhledem k dlouhodobým nákladům, které s ní souvisejí, nemohly být všechny znalosti firmy zakoupeny, je nezbytné, aby management pomohl stimulovat atmosféru sdílení znalostí zaměstnanců prostřednictvím spolupracujícího pracovního prostředí. cze
dc.event 20th European Conference on Knowledge Management (ECKM) (05.09.2019 - 06.09.2019, Lisabon) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.34190/KM.19.241 eng
dc.identifier.obd 39883686 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet