Digitální knihovnaUPCE
 

Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations

Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2019

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Dime University of Genoa

Abstrakt

The contribution deals with the unitary hybrid simulation model of railway traffic, which applies different levels of abstraction (microscopic and macroscopic) to different parts of the simulating system. As a result of applying this approach, simulation experiments can reflect the traffic within a large part of the railway network. The entire computational complexity is supposed to be significantly lower in comparison with an application of a pure microscopic simulator. From this point of view, the hybrid model can also be used to optimize the design of simulators of large and complex railway systems. Special attention is paid to stochastic simulation experiments (applying random train delays) and to transforming train flows at the interface between pairs of microscopic and macroscopic submodels.

Rozsah stran

p. 16-22

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2019_021/Výzkum pokročilých metod modelování, simulace, řízení, databázových systémů a webových aplikací

Zdrojový dokument

31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

pouze v rámci univerzity

Název akce

31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019 (18.09.2019 - 20.09.2019, Lisabon)

ISBN

978-88-85741-26-3

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

scalable simulation model, unitary hybrid model, railway traffic, transformation of traffic flows, random train delays, škálovatelný simulační model, unitární hybridní model, železniční provoz, transformace dopravních proudů, náhodná zpoždění

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced