Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprintDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Dime University of Genoa
Abstrakt
The contribution deals with the unitary hybrid simulation model of railway traffic, which applies different levels of abstraction (microscopic and macroscopic) to different parts of the simulating system. As a result of applying this approach, simulation experiments can reflect the traffic within a large part of the railway network. The entire computational complexity is supposed to be significantly lower in comparison with an application of a pure microscopic simulator. From this point of view, the hybrid model can also be used to optimize the design of simulators of large and complex railway systems. Special attention is paid to stochastic simulation experiments (applying random train delays) and to transforming train flows at the interface between pairs of microscopic and macroscopic submodels.
Rozsah stran
p. 16-22
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGS_2019_021/Výzkum pokročilých metod modelování, simulace, řízení, databázových systémů a webových aplikací
Zdrojový dokument
31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
pouze v rámci univerzity
Název akce
31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019 (18.09.2019 - 20.09.2019, Lisabon)
ISBN
978-88-85741-26-3
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
scalable simulation model, unitary hybrid model, railway traffic, transformation of traffic flows, random train delays, škálovatelný simulační model, unitární hybridní model, železniční provoz, transformace dopravních proudů, náhodná zpoždění