A Study of Generation Z from the Communication Perspective of Universities

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kantorová, Kateřina cze
dc.contributor.author Jonášová, Hana cze
dc.contributor.author Panuš, Jan cze
dc.contributor.author Lipka, Roman cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:22:19Z
dc.date.available 2020-03-19T12:22:19Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.issn 1211-555X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74666
dc.description.abstract This paper deals with the examination of high school and college students’ preferences for choosing the university who were born in the period of mid 1990s. The goal of the paper is to conduct more detailed analysis of the most common means of communication from the perspective of potential and existing customers (in this case, students). We approach how members of this generation make decisions when they choose a university to study and what content of the information affects their final decisions. Research conducted for this article include at most 900 respondents from among high school students and first year university students. It is evident that students are affected more by information concerning their future than those that make life in the study. A big influence on the decisions of the university have information that students gained from their friends or family who the studied similar schools in the past. We found that within a generation Z the older generation does not have such an influence on their decisions. Our findings also show a degree of decision-making dynamics of two students subgroups comparison - students who doesn´t study the university and those who already are studying. The valuable information for business sphere about the way how examined groups of student gather information is presented in the paper. This information can significantly help to understand and better targeting that groups. eng
dc.format p. 83-94 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration, volume 24, issue: 40 eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject University eng
dc.subject Questionnaire eng
dc.subject Generation Z eng
dc.subject Media eng
dc.subject Marketing eng
dc.subject Univerzita cze
dc.subject dotazníkové šetření cze
dc.subject generace Z cze
dc.subject média cze
dc.subject marketing cze
dc.title A Study of Generation Z from the Communication Perspective of Universities eng
dc.title.alternative Studie generace Z z pohledu komunikace vysokých škol. cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Cílem tohoto článku je provést podrobnější analýzu nejběžnějších komunikačních prostředků z pohledu potenciálních i stávajících zákazníků (v tomto případě studentů). Zjišťujeme jak se členové generace Z rozhodují při výběru budoucí školy a jaký obsah informací ovlivňuje jejich konečná rozhodnutí. Výzkum provedený pro tento článek zahrnuje asi 900 respondentů ze středoškolských studentů a studentů prvního ročníku vysoké školy. Velký vliv na rozhodnutí výběru školy mají informace, které studenti získali od svých přátel nebo rodiny, kteří studovali podobný typ školy v minulosti. Zjistili jsme, že v rámci jedné generace Z nemá starší generace takový vliv na jejich rozhodnutí jak jsme očekávali. Naše zjištění také ukazují cenné informace pro podnikatelskou sféru o způsobu, jakým zkoumané skupiny studentů shromažďují informace. Tyto informace mohou výrazně pomoci lépe zaměřit komunikaci na tyto skupiny. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGS_2017_022/Správa a management v prostředí průmyslové revoluce 4.0 eng
dc.identifier.obd 39878855 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet