Verb Complementation in Instructional Texts

Show simple item record

dc.contributor.advisor Huschová, Petra
dc.contributor.author Hladíková, Barbora
dc.date.accessioned 2019-09-25T05:19:14Z
dc.date.available 2019-09-25T05:19:14Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-06-14
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74030
dc.description.abstract This Bachelor Thesis examines the role and application of verb complementation within a comparative analysis of two distinctive types of instructional texts. The theoretical part follows the general stylistic principles upon which instructional writing style is built and formulates syntactic properties of verb with a particular focus on its complementation. In the analytical part, this theoretical framework is juxtaposed with the syntactic behaviour of verb in recipes and patient information leaflets. In this manner, the thesis aims to determine the relation between stylistic functions and syntactic structure in instructional writing, as well as to specify syntactic and stylistic distinctions between two subgenres of this text type. eng
dc.format 186 s.
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject instructional text eng
dc.subject verb complementation eng
dc.subject transitivity eng
dc.subject valency eng
dc.subject sentence pattern eng
dc.subject recipe eng
dc.subject patient information leaflet eng
dc.subject instruktivní text cze
dc.subject komplementace slovesa cze
dc.subject tranzitivita cze
dc.subject valence cze
dc.subject větný typ cze
dc.subject recept cze
dc.subject příbalový leták cze
dc.title Verb Complementation in Instructional Texts eng
dc.title.alternative Komplementace slovesa v instruktivních textech cze
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Ježková, Šárka
dc.date.accepted 2019-08-26
dc.description.abstract-translated Tato bakalářská práce zkoumá úlohu a aplikaci komplementace slovesa v rámci komparativní analýzy dvou význačných typů instruktivních textů. Teoretická část sleduje obecné stylistické principy, na nichž se instruktivní styl zakládá, a formuluje syntaktické vlastnosti slovesa se zaměřením na jeho komplementaci. V analytické části je tento teoretický rámec usouvztažněn se syntaktickou povahou slovesa v receptech a příbalových letácích k lékům. Cílem práce je tudíž vymezení vztahu mezi stylistickými funkcemi a větnou výstavbou instruktivních textů, jakož i specifikace syntakticko-stylistických rozdílů mezi dvěma podžánry tohoto typu textu. cze
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro odbornou praxi cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D39835
dc.thesis.degree-program Filologie cze
dc.description.defence Studentka se k obhajobě dostavila pečlivě připravena. Adekvátně zodpověděla všechny otázky z posudků a obhájila svoje zjištění. Komise se shodla na výsledném hodnocení A. cze
dc.identifier.stag 37256
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account