Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Canisterapie se u dětí s kombinovaným postižením využívá rozvoji jemné a hrubé motoriky, verbální i neverbální komunikace, rozvíjí a podporuje orientaci v prostoru a přispívá k duševní rovnováze a relaxaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak působí canisterapie u dětí s kombinovaným postižením na fyziologické funkce (srdeční činnost, krevní tlak, dech) a celkový stav. Pro dosažení cíle byl opakovaně, ve dvou termínech, sledován průběh canisterapie u vybrané skupiny dětí s kombinovaným postižením a měřeny jejich fyziologické funkce. Bylo zjištěno, že při příchodu canisterapeutického týmu všechny hodnoty sledovaných fyziologických funkcí akcelerovaly, klienti se usmívali a vypadali nadšeně. Od tohoto momentu hodnoty fyziologických funkcí klesaly a u klientů došlo k postupnému zklidnění.
Rozsah stran
64 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Všeobecná sestra
Studijní program
Ošetřovatelství
Signatura tištěné verze
D39816
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
canisterapie, děti s kombinovaným postižením, zooterapie, canistherapy, children with combined disabilities, zootherapy