Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Rusová, Jitka
dc.contributor.author Machová, Aneta
dc.date.accessioned 2019-09-25T05:15:01Z
dc.date.available 2019-09-25T05:15:01Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-07-18
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/73886
dc.description.abstract Canisterapie se u dětí s kombinovaným postižením využívá rozvoji jemné a hrubé motoriky, verbální i neverbální komunikace, rozvíjí a podporuje orientaci v prostoru a přispívá k duševní rovnováze a relaxaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak působí canisterapie u dětí s kombinovaným postižením na fyziologické funkce (srdeční činnost, krevní tlak, dech) a celkový stav. Pro dosažení cíle byl opakovaně, ve dvou termínech, sledován průběh canisterapie u vybrané skupiny dětí s kombinovaným postižením a měřeny jejich fyziologické funkce. Bylo zjištěno, že při příchodu canisterapeutického týmu všechny hodnoty sledovaných fyziologických funkcí akcelerovaly, klienti se usmívali a vypadali nadšeně. Od tohoto momentu hodnoty fyziologických funkcí klesaly a u klientů došlo k postupnému zklidnění. cze
dc.format 64 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject canisterapie cze
dc.subject děti s kombinovaným postižením cze
dc.subject zooterapie cze
dc.subject canistherapy eng
dc.subject children with combined disabilities eng
dc.subject zootherapy eng
dc.title Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením cze
dc.title.alternative Canistherapy in children with combined disabilities eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Růžičková, Petra
dc.date.accepted 2019-09-04
dc.description.abstract-translated Canistherapy among kids with combined disabilities is used for the development of fine and gross motor skills, verbal and nonverbal communication, space orientation and to promote mental balance. The goal of my thesis was to find out in what ways canistherapy affects physiological functions (heart activity, blood pressure, breath) and overall condition of a patient with a combined disability. Monitoring of the canistherapy process among a group of kids with combined disabilities was carried out twice alongside measurements of physiological functions to reach this goal. It was discovered that after the arrival of the canistherapy team all considered physiological functions accelerated, the clients kept smiling and were overall satisfied. From this moment physiological functions gradually declined, and the clients eventually relaxed. eng
dc.description.department Fakulta zdravotnických studií cze
dc.thesis.degree-discipline Všeobecná sestra cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií cze
dc.identifier.signature D39816
dc.thesis.degree-program Ošetřovatelství cze
dc.description.defence Hodnocení vedoucího: B Hodnocení oponenta: C Doplňující otázky k obhajobě: 1. Jak často probíhá canisterapie v denním stacionáři, kde byl prováděn průzkum? 2. Frekvence návštěv canisterapeuta ve stacionáři je individuální s přihlédnutím k zdravotnímu stavu klientů nebo je u všech klientů stejná? Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná. cze
dc.identifier.stag 38350
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet