dc.contributor.advisor |
Rusová, Jitka |
|
dc.contributor.author |
Machová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-09-25T05:15:01Z |
|
dc.date.available |
2019-09-25T05:15:01Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-07-18 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73886 |
|
dc.description.abstract |
Canisterapie se u dětí s kombinovaným postižením využívá rozvoji jemné a hrubé motoriky, verbální i neverbální komunikace, rozvíjí a podporuje orientaci v prostoru a přispívá k duševní rovnováze a relaxaci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak působí canisterapie u dětí s kombinovaným postižením na fyziologické funkce (srdeční činnost, krevní tlak, dech) a celkový stav. Pro dosažení cíle byl opakovaně, ve dvou termínech, sledován průběh canisterapie u vybrané skupiny dětí s kombinovaným postižením a měřeny jejich fyziologické funkce. Bylo zjištěno, že při příchodu canisterapeutického týmu všechny hodnoty sledovaných fyziologických funkcí akcelerovaly, klienti se usmívali a vypadali nadšeně. Od tohoto momentu hodnoty fyziologických funkcí klesaly a u klientů došlo k postupnému zklidnění. |
cze |
dc.format |
64 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
canisterapie |
cze |
dc.subject |
děti s kombinovaným postižením |
cze |
dc.subject |
zooterapie |
cze |
dc.subject |
canistherapy |
eng |
dc.subject |
children with combined disabilities |
eng |
dc.subject |
zootherapy |
eng |
dc.title |
Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením |
cze |
dc.title.alternative |
Canistherapy in children with combined disabilities |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Růžičková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2019-09-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Canistherapy among kids with combined disabilities is used for the development of fine and gross motor skills, verbal and nonverbal communication, space orientation and to promote mental balance. The goal of my thesis was to find out in what ways canistherapy affects physiological functions (heart activity, blood pressure, breath) and overall condition of a patient with a combined disability. Monitoring of the canistherapy process among a group of kids with combined disabilities was carried out twice alongside measurements of physiological functions to reach this goal. It was discovered that after the arrival of the canistherapy team all considered physiological functions accelerated, the clients kept smiling and were overall satisfied. From this moment physiological functions gradually declined, and the clients eventually relaxed. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Všeobecná sestra |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.identifier.signature |
D39816 |
|
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: B
Hodnocení oponenta: C
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak často probíhá canisterapie v denním stacionáři, kde byl prováděn průzkum?
2. Frekvence návštěv canisterapeuta ve stacionáři je individuální s přihlédnutím k zdravotnímu stavu klientů nebo je u všech klientů stejná?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná. |
cze |
dc.identifier.stag |
38350 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |