dc.contributor.advisor |
Kysela, Jiří |
|
dc.contributor.author |
Němeček, Filip
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T10:39:58Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T10:39:58Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-15 |
|
dc.identifier |
práce dosud není ve studovně dostupná |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73670 |
|
dc.description.abstract |
Práce v teoretické části seznamuje s odvětvím augmentované reality. Stručně popisuje aktuální aplikace a možnosti. Dále srovnává možnosti pro umisťování objektů v prostředí augmentované reality a srovnává dostupné knihovny pro vývoj mobilních aplikací využívajících augmentovanou realitu.
Praktická část se zabývá návrhem iOS aplikace, která v prostředí augmentované reality umí rozeznat obrázky a zobrazit k nim virtuální obsah. Zvládá rovněž detekovat zařízení iBeacon a je podpořena webovou administrací pro snadnou správu obsahu. |
cze |
dc.format |
78 s. (122 000 znaků) |
|
dc.format |
78 s. (122 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Augmentovaná realita |
cze |
dc.subject |
ARKit |
cze |
dc.subject |
mobilní aplikace |
cze |
dc.subject |
iOS |
cze |
dc.subject |
Swift |
cze |
dc.subject |
Django |
cze |
dc.subject |
Python |
cze |
dc.subject |
Augmented reality |
eng |
dc.subject |
ARKit |
eng |
dc.subject |
mobile application |
eng |
dc.subject |
iOS |
eng |
dc.subject |
Swift |
eng |
dc.subject |
Django |
eng |
dc.subject |
Python |
eng |
dc.title |
Návrh a realizace mobilní aplikace využívající rozšířené reality |
cze |
dc.title.alternative |
Design and implementation of augmented reality mobile app |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Merta, Jan |
|
dc.date.accepted |
2019-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
Theoretical part introduces augmented reality, and its current possibilities. It also compares available methods of placing virtual objects into the real world and compares most popular augmented reality libraries for mobile applications.
Practical part consists of development of an iOS mobile application which can, in augmented reality setting, recognize images and display virtual content alongside the recognized image. It can also detect iBeacon devices and is powered by web administration for easy content management. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta elektrotechniky a informatiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky |
cze |
dc.identifier.signature |
dosud nepřidělena |
|
dc.thesis.degree-program |
Informační technologie |
cze |
dc.description.defence |
V diplomové práce je klíčové využití metody komparace dostupných knihoven pro rozšířenou realitu a dále analýza a vyhodnocení nejvhodnějšího způsobu umisťování virtuálních objektů v rámci rozšířené reality pro využití v DP. " Mobilní aplikace pro platformu iOS využívá moderního uživatelského rozhraní rozšířené reality, kterému předcházela rozsáhlá studentova analýza využitelných knihoven pro tento typ uživatelského rozhraní. Aplikace zobrazuje vlastní definovaný bod zájmu v rozšířené realitě za pomoci detekce markeru (viziky) a také s využitím technologie iBeacon.
Plagiátorství bylo posouzeno, avšak v případě výskytů vyšší míry shody (>10%) se jedná pouze o shodu konfiguračních, automaticky generovaných souborů (z Xcode a PyCharm) a dále používaných částí kódů, které nejsou plagiátem. |
cze |
dc.identifier.stag |
37844 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |