Vyhodnocování odlišných variant železničního provozu s využitím počítačové simulace
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem práce bylo vytvořit simulační model železniční stanice Pardubice hl. n. a jeho prostřednictvím vyhodnotit různé varianty železničního provozu v této stanici. Model i jeho simulace měly být realizovány pomocí systému OpenTrack. Jako jedna ze simulovaných variant byla od začátku považována rozsáhlá rekonstrukce železničního uzlu jako taková. Druhou variantou je související stavba dvoukolejného úseku z Pardubic směrem na Rosice. Výsledný model se detailně soustředí na hlavní železniční uzel a obsahuje osobní vlakové spoje v časovém rozmezí cca 6:00 až 9:00. Neobsahuje nákladní dopravu. Vyhodnocením 100 replikací každé varianty vyšlo najevo, že varianta s dvoukolejným úsekem směrem na Rosice je příznivější, co se týče vzniku zpoždění. Model má v sobě určitý nepoužitý obsah, který umožňuje další rozšiřování.
Rozsah stran
76 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Aplikovaná informatika v dopravě
Studijní program
Dopravní inženýrství a spoje
Signatura tištěné verze
D40006
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
modelování, simulace, OpenTrack, Pardubice hl. n., železniční uzel, železniční provoz, modeling, simulation, OpenTrack, Pardubice hl. n., railway station, railway oprations