Different traffic submodels within scalable unitary hybrid simulator related to railway systems
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpostprintDatum publikování
2018
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Dime University of Genoa
Abstrakt
The contribution deals with various approaches to modelling of railway traffic, which are part of a coherent methodology of building unitary hybrid simulation models. Those models apply different level of abstraction (granularity) to diverse parts of a simulating system. Special attention is paid to different traffic models, especially in macroscopic elements of hybrid model, i.e. in macro-segments encapsulate different infrastructure submodels. From the viewpoint of the macroscopic traffic submodels is pay attention mainly to selection of traffic models for macro-edges.
Rozsah stran
p. 137-142
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGS_2018_022/Moderní metody modelování, síťových a databázových systémů a webových aplikací v praxi
Zdrojový dokument
30th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2018 : proceedings
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
pouze v rámci univerzity
Název akce
30th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2018 (17.09.2018 - 19.09.2018, Budapešť)
ISBN
978-88-85741-06-5
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
scalable simulation model, hybrid model, railway traffic, transformations of traffic flows, macroscopic traffic model, škálovatelný simulační model, hybridní model, železniční provoz, transformace dopravních proudů, makroskopický model provozu