Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective

Show simple item record

dc.contributor.author Vlčková, Vladimíra cze
dc.contributor.author Podškubková, Lucie cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T07:58:46Z
dc.date.available 2019-05-22T07:58:46Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.isbn 978-609-476-119-5 eng
dc.identifier.issn 2029-4441 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72450
dc.description.abstract The importance of services for companies is significant and still increasing. Customers expect fulfilment of their requirements concerning not only the product, but also the quality of services relating to this product. The core of competitiveness is thus moving from the product itself to the supplier abilities created by the entire supply system with a dynamic structure. Therefore, it is necessary to understand the specific needs of each single customer concerning services within the entire supply system. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of evaluation of the service quality by the customers purchasing products of a selected company, the paper identifies the deciding parameters and methods of customer service quality assessment in the B2B market from the buyer’s perspective. eng
dc.format p. 362-370 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher VGTU Publishing House Technika eng
dc.relation.ispartof Business and Management 2018 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject customer service eng
dc.subject service quality eng
dc.subject parameters of service quality eng
dc.subject service quality assessment eng
dc.subject B2B market eng
dc.subject služby zákazníkům cze
dc.subject kvalita služeb zákazníkům cze
dc.subject parametry kvality sluežb zákazníkům cze
dc.subject hodnocení kvality služeb zákazníkům cze
dc.subject B2B trh cze
dc.title Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective eng
dc.title.alternative Kvalita služeb zákazníkům na B2B trhu z pohledu odběratele cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Zákazníci očekávají splnění svých požadavků nejen na výrobek, ale také na služby s ním spojené a na jejich kvalitu. Těžiště konkurenceschopnosti se tak přesouvá z výrobků samotných na dodavatelské schopnosti, vytvářené celým dodavatelským systémem s dynamickou strukturou. Je tedy nutné pochopit specifické potřeby každého zákazníka/odběratele na služby v celém dodavatelském systému. V článku jsou, na základě komparace výsledků cílené literární rešerše a analýzy hodnocení kvality služeb odběrateli produktů vybraného podniku, identifikovány rozhodující parametry a způsoby hodnocení kvality služeb zákazníkům na B2B trhu z pohledu odběratele. cze
dc.event 10th International Scientific Conference “Business and Management 2018” (03.05.2018 - 04.05.2018, Vilnius) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.3846/bm.2018.40 eng
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.3846/bm.2018.40 eng
dc.identifier.obd 39881200 eng
dc.note eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account