dc.contributor.author |
Vlčková, Vladimíra
|
cze |
dc.contributor.author |
Podškubková, Lucie
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T07:58:46Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T07:58:46Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-609-476-119-5 |
eng |
dc.identifier.issn |
2029-4441 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72450 |
|
dc.description.abstract |
The importance of services for companies is significant and still increasing. Customers expect fulfilment of their requirements concerning not only the product, but also the quality of services relating to this product. The core of competitiveness is thus moving from the product itself to the supplier abilities created by the entire supply system with a dynamic structure. Therefore, it is necessary to understand the specific needs of each single customer concerning services within the entire supply system. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of evaluation of the service quality by the customers purchasing products of a selected company, the paper identifies the deciding parameters and methods of customer service quality assessment in the B2B market from the buyer’s perspective. |
eng |
dc.format |
p. 362-370 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
VGTU Publishing House Technika |
eng |
dc.relation.ispartof |
Business and Management 2018 |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
customer service |
eng |
dc.subject |
service quality |
eng |
dc.subject |
parameters of service quality |
eng |
dc.subject |
service quality assessment |
eng |
dc.subject |
B2B market |
eng |
dc.subject |
služby zákazníkům |
cze |
dc.subject |
kvalita služeb zákazníkům |
cze |
dc.subject |
parametry kvality sluežb zákazníkům |
cze |
dc.subject |
hodnocení kvality služeb zákazníkům |
cze |
dc.subject |
B2B trh |
cze |
dc.title |
Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective |
eng |
dc.title.alternative |
Kvalita služeb zákazníkům na B2B trhu z pohledu odběratele |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Zákazníci očekávají splnění svých požadavků nejen na výrobek, ale také na služby s ním spojené a na jejich kvalitu. Těžiště konkurenceschopnosti se tak přesouvá z výrobků samotných na dodavatelské schopnosti, vytvářené celým dodavatelským systémem s dynamickou strukturou. Je tedy nutné pochopit specifické potřeby každého zákazníka/odběratele na služby v celém dodavatelském systému. V článku jsou, na základě komparace výsledků cílené literární rešerše a analýzy hodnocení kvality služeb odběrateli produktů vybraného podniku, identifikovány rozhodující parametry a způsoby hodnocení kvality služeb zákazníkům na B2B trhu z pohledu odběratele. |
cze |
dc.event |
10th International Scientific Conference “Business and Management 2018” (03.05.2018 - 04.05.2018, Vilnius) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.3846/bm.2018.40 |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://doi.org/10.3846/bm.2018.40 |
eng |
dc.identifier.obd |
39881200 |
eng |
dc.note |
|
eng |