Digitální knihovnaUPCE
 

Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains

Konferenční objektpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

Abstrakt

Game engines are becoming the forefront interest of modern-game developers. Budget savings caused by simplification of work with 3D graphics, physics, and event oriented scripting are benefits that may provide game studios with a competitive advantage. Because university education should reflect technological advances in the IT field, a concept was created on how to include Asset creation into the curriculum of tertiary education. The introductory part of the article is dedicated to Assets; it sums their principle, base benefits and practical use. The article focuses on the specifics of implementation of Asset-based education into the education process of key subjects, and monitors the results of these changes.

Rozsah stran

p. 1078-1083

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2016_020/ASOTE: Aplikace softwarových technologií 2

Zdrojový dokument

Mipro 2016 Proceedings

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Práce není přístupná

Název akce

39th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (30.05.2016 - 03.06.2016, Opatija)

ISBN

978-953-233-087-8

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Creating, Assets, Part, Tertiary, Education, Technical, Domains

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced