Abstrakt:
Disertační práce se zabývá implementací a využíváním konceptu společenské odpovědnosti v podniku, který je postaven na čtyřech pilířích. Hlavním cílem je vytvořit model pro vymezení a řízení aktivit CSR v podniku, a tím podpořit jejich zavedení nebo zlepšení. Za tímto účelem jsou shrnuty poznatky ze současného stavu dané problematiky a identifikovány možné CSR aktivity a jejich měřítka v rámci jednotlivých pilířů. Jsou provedeny primární výzkumy identifikující uplatňování konceptu CSR v podmínkách středních a velkých podniků odvětví Dopravy a skladování v České republice. Na základě rešerše literatury a provedení primárních výzkumů jsou zodpovězeny výzkumné otázky týkající se motivu zavádění CSR do podniku, nejdůležitějších oblastí CSR a způsoby jeho měření. Na závěr je ověřeno využití navrženého metodického postupu v reálném prostředí konkrétního podniku.