dc.contributor.advisor |
Čoban, Josef |
|
dc.contributor.author |
Wáwrová, Luisa
|
|
dc.date.accessioned |
2018-09-26T10:07:17Z |
|
dc.date.available |
2018-09-26T10:07:17Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-08-22 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (pobočka Litomyšl) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/71935 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce v praktické části popisuje komplexní restaurování dvou olejomaleb na
textilních podložkách bez dřevěných napínacích rámů od neznámých autorů ze
soukromých sbírek s jednotlivými názvy děl „Hlava Krista“ a „Klesnutí pod křížem“. Obrazy
pochází z doby kolem 18-19 stol. S doplněním a vytvořením technologické kopie výřezu
restaurovaného díla hlavy Krista v měřítku 1:1. Ke každému dílu bude vytvořen dílčí atlas
poškození restaurovaných olejomaleb, ve kterém budou tyto defekty zmapovány a
jednotlivě popsány.
Součástí diplomové práce je teoretická ryze experimentální část zaměřená na změny
soudržnosti nažehlovacích směsí a zkoušky jejich odstranitelnosti a to i po umělém
stárnutí. Zkoumanými adhezivy budou voskopryskyřičné směsi namíchány podle
dohledaných receptur nalezených v odborné literatuře atp., dále použity i novodobé
dublovací prostředky k jejich vzájemnému srovnání a porovnání kvalit. Uvedené adheziva
budou aplikovány mezi fragment olejomalby a textilní podložku. Jednotlivé vzorky budou
odstraňovány různými způsoby např. exaktně odtrhem, mechanicky oškrábány, odsát
přebytek adheziva do filtračních papírů, promytím rozpouštědly od rubu textilní podložky. |
cze |
dc.format |
170 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
restaurování |
cze |
dc.subject |
olejomalby |
cze |
dc.subject |
Kristus |
cze |
dc.subject |
Klesnutí pod křížem |
cze |
dc.subject |
fragment olejomalby |
cze |
dc.subject |
textilní podložka |
cze |
dc.subject |
rentoaláž |
cze |
dc.subject |
nažehlovací směsi pro rentoaláž |
cze |
dc.subject |
atlas poškození |
cze |
dc.subject |
technologická kopie |
cze |
dc.subject |
restoration |
eng |
dc.subject |
oil-paintings |
eng |
dc.subject |
Head of Christ |
eng |
dc.subject |
Descend under force of the cross |
eng |
dc.subject |
fragment of an oil-painting |
eng |
dc.subject |
textile pad |
eng |
dc.subject |
relining/lining |
eng |
dc.subject |
mixtures ironed on for relining |
eng |
dc.subject |
atlas/map of damage |
eng |
dc.subject |
technological copy |
eng |
dc.title |
Restaurování dvou olejomaleb na textilních podložkách bez napínacích rámů ze soukromých sbírek |
cze |
dc.title.alternative |
Restoring of two oil paintings on the textile pads without stretching frames - from private collections |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Třeštík, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2018-09-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work within my practical section describes the complex restoring of two oil-paintings
stuck upon textile pads without wooden stretching frames. These paintings were created
by unknown artists and come from private collections. The titles of the artworks are „The
Head of Christ“ and „The Descend under force of the cross.“ The paintings originate from
the age around 18th to 19th century. Technological copy of the cut-out of the artwork
being restored – The Head of Christ – in a scale 1:1 has been created and added. There
will be a component atlas mapping the damage of restored oil-paintings, all of them
matched indivudually to particular artworks. In this atlas all the flaws will be mapped and
described individually.
Part of my diploma thesis is theoretical, purely experimental section which is
concentrated on changes of compactness of ironed on mixtures and on examinations of
their removability even after artificial degradation. The investigated adhesives are wax
resin mixtures which were mixed up according to looked up recipes found in specialized
literature, etc. Moreover, modern double remedies were utilised to compare and assess
the qualities of the mixtures mutualy. The mentioned adhesives will be applied in
between a fragment of the oil-painting and the textile pad. Individual samples will be
removed by different methods, for instance by tearing off exactly or mechanicly peeling
off, suck out the excess adhesive into filtering papers or by washing away from the
bottom of the textile pad with a dissolving agent. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta restaurování |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Restaurování a konzervace uměleckých a umělecko-řemeslných děl na papírových, textilních a souvisejících podložkách: Textil |
cze |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta restaurování |
cze |
dc.identifier.signature |
D38621 |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě studentka neodpověděla na většinu komisí položených otázek. |
cze |
dc.identifier.stag |
36623 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |