Postavení žáka s PAS ve třídě s alternativním přístupem k výuce

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Ehlová, Marcela
dc.contributor.author Semeráková, Veronika
dc.date.accessioned 2018-09-26T10:05:32Z
dc.date.available 2018-09-26T10:05:32Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-06-26
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/71891
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na téma integrace žáka s PAS do školy následující principy Montessori pedagogiky. Práce je rozdělena do dvou hlavních segmentů, které tvoří teoretická a empirická část. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra, kritériím jejich diagnostiky, příčinám vzniku, projevům i výskytu v populaci. Dále se zabývá také možnostmi edukace těchto žáků a blíže potom jejich integrací do hlavního vzdělávacího proudu. Vysvětleny jsou též jednotlivé body, které jsou předpokladem úspěšné integrace, i specifika vzdělávání jedinců s PAS obecně. V neposlední řadě se práce zabývá Montessori pedagogikou a jejími principy. Empirická část práce kombinuje zmíněná tři stěžejní témata teoretické části, Montessori pedagogika, integrace a PAS, a zjišťuje, zda je Montessori pedagogika vhodnou alternativou pro edukaci žáka s PAS na základě analýzy postavení daného dítěte ve třídě. Za tímto účelem byla plánem výzkumu zvolena datová triangulace, která kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup. V rámci kvalitativního přístupu byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru s žákem s PAS a dalšími osobami, které jsou zainteresované v edukačním procesu. Z kvantitativního přístupu byla vybrána metoda dotazování, konkrétně sociometrický dotazník. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěrečné části práci včetně doporučení jak pro praxi, tak pro následné empirické zkoumání. cze
dc.format 88 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject poruchy autistického spektra cze
dc.subject Montessori pedagogika cze
dc.subject alternativní vzdělávání cze
dc.subject integrace cze
dc.subject edukace cze
dc.subject autism spectrum disorders eng
dc.subject Montessori pedagogy eng
dc.subject alternative education eng
dc.subject integration eng
dc.subject education eng
dc.title Postavení žáka s PAS ve třídě s alternativním přístupem k výuce cze
dc.title.alternative Position of the pupil with autism spectrum disorder in a class with alternative approach to teaching eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Šándorová, Zdenka
dc.date.accepted 2018-08-30
dc.description.abstract-translated The diploma thesis is focused on the topic of the integration of the pupil with autism spectrum disorder into school following the principles of Montessori pedagogy. The thesis is divided into two main segments, which contains of theoretical and practical part. The theoretical part deals with autism spectrum disorders, criteria of their diagnostics, causes of occurrence and also incidence in population. It is also engaged by eventualities of educating these children and in more details their integration to mainstream education. Explained are also individual points that are assumptions for successful integration, as well are explained specifics of education of pupils with autism spectrum disorder in general. Last but not least, the thesis deals with Montessori pedagogy and its principals. The empirical part of the thesis combines the three main themes of the theoretical part, Montessori pedagogy, integration pupils with autism spectrum disorder, and finds out whether Montessori pedagogy is a suitable alternative for educating a pupil with autism spectrum disorder based on analyzing his position in class. For this purpose was as a plan of research chosen a data triangulation, which combines a qualitative and quantitative approach. Within the qualitative approach was used a semi-structured interview technique, which was realized with a pupil with autism spectrum disorder and other people involved in the educational process. From the quantitative approach was selected a questionnaire technique, specifically a sociometric questionnaire. The results of the research are summarized in the final part of the thesis, including recommendations both for practice and subsequent empirical research. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Resocializační pedagogika cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D38545
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cze
dc.description.defence Studentka představila cíle, metodologii a závěry své práce a zodpověděla dotazy z posudků i otázky členů komise. cze
dc.identifier.stag 34692
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet