Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ehlová, Marcela |
|
dc.contributor.author |
Semeráková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-09-26T10:05:32Z |
|
dc.date.available |
2018-09-26T10:05:32Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-06-26 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/71891 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na téma integrace žáka s PAS do školy následující principy Montessori pedagogiky. Práce je rozdělena do dvou hlavních segmentů, které tvoří teoretická a empirická část. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra, kritériím jejich diagnostiky, příčinám vzniku, projevům i výskytu v populaci. Dále se zabývá také možnostmi edukace těchto žáků a blíže potom jejich integrací do hlavního vzdělávacího proudu. Vysvětleny jsou též jednotlivé body, které jsou předpokladem úspěšné integrace, i specifika vzdělávání jedinců s PAS obecně. V neposlední řadě se práce zabývá Montessori pedagogikou a jejími principy.
Empirická část práce kombinuje zmíněná tři stěžejní témata teoretické části, Montessori pedagogika, integrace a PAS, a zjišťuje, zda je Montessori pedagogika vhodnou alternativou pro edukaci žáka s PAS na základě analýzy postavení daného dítěte ve třídě. Za tímto účelem byla plánem výzkumu zvolena datová triangulace, která kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup. V rámci kvalitativního přístupu byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru s žákem s PAS a dalšími osobami, které jsou zainteresované v edukačním procesu. Z kvantitativního přístupu byla vybrána metoda dotazování, konkrétně sociometrický dotazník. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěrečné části práci včetně doporučení jak pro praxi, tak pro následné empirické zkoumání. |
cze |
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
poruchy autistického spektra |
cze |
dc.subject |
Montessori pedagogika |
cze |
dc.subject |
alternativní vzdělávání |
cze |
dc.subject |
integrace |
cze |
dc.subject |
edukace |
cze |
dc.subject |
autism spectrum disorders |
eng |
dc.subject |
Montessori pedagogy |
eng |
dc.subject |
alternative education |
eng |
dc.subject |
integration |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.title |
Postavení žáka s PAS ve třídě s alternativním přístupem k výuce |
cze |
dc.title.alternative |
Position of the pupil with autism spectrum disorder in a class with alternative approach to teaching |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Šándorová, Zdenka |
|
dc.date.accepted |
2018-08-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on the topic of the integration of the pupil with autism spectrum disorder into school following the principles of Montessori pedagogy. The thesis is divided into two main segments, which contains of theoretical and practical part. The theoretical part deals with autism spectrum disorders, criteria of their diagnostics, causes of occurrence and also incidence in population. It is also engaged by eventualities of educating these children and in more details their integration to mainstream education. Explained are also individual points that are assumptions for successful integration, as well are explained specifics of education of pupils with autism spectrum disorder in general. Last but not least, the thesis deals with Montessori pedagogy and its principals.
The empirical part of the thesis combines the three main themes of the theoretical part, Montessori pedagogy, integration pupils with autism spectrum disorder, and finds out whether Montessori pedagogy is a suitable alternative for educating a pupil with autism spectrum disorder based on analyzing his position in class. For this purpose was as a plan of research chosen a data triangulation, which combines a qualitative and quantitative approach. Within the qualitative approach was used a semi-structured interview technique, which was realized with a pupil with autism spectrum disorder and other people involved in the educational process. From the quantitative approach was selected a questionnaire technique, specifically a sociometric questionnaire. The results of the research are summarized in the final part of the thesis, including recommendations both for practice and subsequent empirical research. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D38545 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila cíle, metodologii a závěry své práce a zodpověděla dotazy z posudků i otázky členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
34692 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|