Digitální knihovnaUPCE
 

Enhancing language teaching and learning with technology for communicative competence

Bakalářská práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2018

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Digital technologies have impacted the way that most people live, work, and study in the 21st century. These technologies have greatly impacted and influenced the expected key competencies for modern learning and modified the classrooms of many language teachers. The purpose of this thesis is to examine how a language teacher can best design tasks, keeping all the necessary aspects in mind. The theoretical section analyses three main components of a contemporary language lesson: communicative competence, pedagogy, and digital technologies. Each section will produce purposeful questions to aid the teacher in making decisions for the implementation of digital aids, a framework model. This framework will then be applied to a hypothetical university classroom setting. Six language tasks have been designed to test the framework and assess its usefulness, with a final evaluation.

Rozsah stran

69 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Anglický jazyk - specializace v pedagogice

Studijní program

Specializace v pedagogice

Signatura tištěné verze

D37569

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

komunikativní kompetence, digitální technologie, pedagogika, autentické úkoly, communicative competence, digital technology, pedagogy, authentic tasks

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced