dc.contributor.advisor |
Škoviera, Albín |
|
dc.contributor.author |
Šífová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T06:11:16Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T06:11:16Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-03-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/70927 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků, kteří pochází z kulturně znevýhodněného prostředí. Teoretická část bude zaměřena na kulturně znevýhodněné prostředí, včetně detailního popisu jednotlivých bariér. Pozornost bude věnována tomu, co tyto překážky způsobují a jaký mají celkový dopad na proces vzdělávání. Práce se dále zaměřuje na žáky základních škol, kteří z kulturně znevýhodněného prostředí pochází, a na vzdělávací proces, který bude opřen o legislativu. Praktická část bude zaměřená na kulturní a jazykovou bariéru v procesu vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci cizinci chtějí překonat bariéry a adaptovat v České republice a zda jim v takové snaze pomáhají pedagogové. Výzkum bude proveden kvantitativním způsobem, konkrétně dotazníkovou metodou a zkoumanými osobami budou žáci-cizinci základních škol v České republice a jejich učitelé. |
cze |
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cizinci |
cze |
dc.subject |
kultura |
cze |
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
inkluze |
cze |
dc.subject |
žáci |
cze |
dc.subject |
foreigners |
eng |
dc.subject |
culture |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
inclusion |
eng |
dc.subject |
pupils |
eng |
dc.title |
Vzdělávání žáků s kulturním znevýhodněním |
cze |
dc.title.alternative |
Education of children with culturally disadvantaged |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Rýdl, Karel |
|
dc.date.accepted |
2018-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the education of pupils, who come from a culturally disadvantaged environment. The theoretical part will focus on a culturally disadvantaged environment, including a detailed description of individual barriers. Attention will be paid to what these obstacles are causing and how they have an overall impact on the education process. The work is also focused on pupils of elementary schools who come from a culturally disadvantaged environment and on an educational process that will be supported by legislation. The practical part will focus on the cultural and language barrier in the education process. The aim of the practical part is to find out whether pupils foreigners want to overcome barriers and adapt them in the Czech Republic and whether they are helped by teachers in such an effort. The research will be carried out in a quantitative way, namely the questionnaire method, and the persons surveyed will be pupils who are foreigners of elementary schools in the Czech Republic and their teachers. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D37501 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila způsob zpracování tématu závěrečné práce, metodologii a cíle. Zodpověděla zadané otázky z posudků a zdůraznila závěry práce. |
cze |
dc.identifier.stag |
32694 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |