Digitální knihovnaUPCE
 

Computer game as a tool for machine learning education

Konferenční objektOtevřený přístuppeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

Abstrakt

The effective education is one of very important and everlasting challenges of human society. With each generation of students, new approaches have to be implemented to keep the process of education prosperous. This paper introduces a small piece to a set of modern tools for education of Informatics and Electrical Engineering. To be more specific, an interactive software for machine learning testing and demonstration is presented in this paper. The software is designed especially to be used as a motivation and a first encounter to these areas of technical studies, while it supports individual efforts of the students. In the paper, the software architecture is described and, in the second half of the paper, some possibilities of software usage in education process are suggested.

Rozsah stran

p. 104-108

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

SGS_2017_027/Moderní metody simulace, řízení a optimalizace

Zdrojový dokument

2017 21ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON PROCESS CONTROL (PC)

Vydavatelská verze

http://ieeexplore.ieee.org/document/7976197/

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

21st International Conference on Process Control (PC) (06.06.2016 - 09.06.2016, Strbske Pleso, SK)

ISBN

978-1-5386-4011-1

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Education, machine learning, simulation, Výuka a vzdělávání, strojové učení, simulace

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced