The Quality of Services Provided to Customers in zhe B2B Market with Chemical Industry Products

Show simple item record

dc.contributor.author Vlčková, Vladimíra cze
dc.contributor.author Lošťáková, Hana cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:41:21Z
dc.date.available 2018-02-27T02:41:21Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-619-7408-17-1 eng
dc.identifier.issn 2367-5659 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69815
dc.description.abstract This paper specifies, on the basis of research outcomes and a primary survey, applied service quality indicators and service quality standards in the B2B market with selected chemical products. Finally, it specifies the importance of individual service quality parameters and the factors affecting it from the point of view of the service providers. The research was conducted using the method of personal interviewing of selected managers responsible for providing customer services at a selected chemical company. The benefits of the paper can particularly be seen in identification of the quality parameters of services that are important for customers in the chemical industry and that can significantly contribute to creation and maintenance of the customer satisfaction and loyalty in this market. eng
dc.format p. 1053 -1060 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher STEF92 Technology Ltd. eng
dc.relation.ispartof Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject customer services eng
dc.subject quality of services eng
dc.subject service quality indicators eng
dc.subject chemical industry company eng
dc.subject služby zákazníkům cze
dc.subject kvalita služeb cze
dc.subject ukazatelé kvality služeb cze
dc.subject podnik chemického průmyslu cze
dc.title The Quality of Services Provided to Customers in zhe B2B Market with Chemical Industry Products eng
dc.title.alternative Kvalita služeb poskytovaných zákazníkům na B2B trhu s produkty chemického průmyslu cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V příspěvku jsou, na základě výsledků rešerše a primárního výzkumu, vyspecifikovány používané ukazatele kvality služeb a standardy kvality služeb na B2B trhu s vybranými produkty chemického průmyslu. Konečně je stanovena důležitost jednotlivých parametrů kvality služeb a faktorů, které ji ovlivňují z pohledu jejich poskytovatelů. Výzkum byl realizován metodou osobního dotazování vybraných manažerů zodpovědných za poskytování služeb zákazníkům, ve vybraném podniku chemického průmyslu. Přínos článku lze spatřit zejména v nalezení těch parametrů kvality služeb, které jsou důležité pro zákazníky v chemickém průmyslu a mohou významně přispívat k vytváření a udržování spokojenosti a loajality zákazníků na tomto trhu. cze
dc.event 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017 (24.08.2017 - 30.08.2017, Albena) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.5593/sgmsocial2017/15/S05.132 eng
dc.identifier.obd 39879234 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account