dc.contributor.author |
Vlčková, Vladimíra
|
cze |
dc.contributor.author |
Lošťáková, Hana
|
cze |
dc.date.accessioned |
2018-02-27T02:41:21Z |
|
dc.date.available |
2018-02-27T02:41:21Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-619-7408-17-1 |
eng |
dc.identifier.issn |
2367-5659 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/69815 |
|
dc.description.abstract |
This paper specifies, on the basis of research outcomes and a primary survey, applied service quality indicators and service quality standards in the B2B market with selected chemical products. Finally, it specifies the importance of individual service quality parameters and the factors affecting it from the point of view of the service providers. The research was conducted using the method of personal interviewing of selected managers responsible for providing customer services at a selected chemical company. The benefits of the paper can particularly be seen in identification of the quality parameters of services that are important for customers in the chemical industry and that can significantly contribute to creation and maintenance of the customer satisfaction and loyalty in this market. |
eng |
dc.format |
p. 1053 -1060 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
STEF92 Technology Ltd. |
eng |
dc.relation.ispartof |
Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
customer services |
eng |
dc.subject |
quality of services |
eng |
dc.subject |
service quality indicators |
eng |
dc.subject |
chemical industry company |
eng |
dc.subject |
služby zákazníkům |
cze |
dc.subject |
kvalita služeb |
cze |
dc.subject |
ukazatelé kvality služeb |
cze |
dc.subject |
podnik chemického průmyslu |
cze |
dc.title |
The Quality of Services Provided to Customers in zhe B2B Market with Chemical Industry Products |
eng |
dc.title.alternative |
Kvalita služeb poskytovaných zákazníkům na B2B trhu s produkty chemického průmyslu |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
V příspěvku jsou, na základě výsledků rešerše a primárního výzkumu, vyspecifikovány používané ukazatele kvality služeb a standardy kvality služeb na B2B trhu s vybranými produkty chemického průmyslu. Konečně je stanovena důležitost jednotlivých parametrů kvality služeb a faktorů, které ji ovlivňují z pohledu jejich poskytovatelů. Výzkum byl realizován metodou osobního dotazování vybraných manažerů zodpovědných za poskytování služeb zákazníkům, ve vybraném podniku chemického průmyslu. Přínos článku lze spatřit zejména v nalezení těch parametrů kvality služeb, které jsou důležité pro zákazníky v chemickém průmyslu a mohou významně přispívat k vytváření a udržování spokojenosti a loajality zákazníků na tomto trhu. |
cze |
dc.event |
4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017 (24.08.2017 - 30.08.2017, Albena) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.5593/sgmsocial2017/15/S05.132 |
eng |
dc.identifier.obd |
39879234 |
eng |