Abstract:
Bakalářská práce se věnuje edukační činnosti porodní asistentky na oddělení šestinedělí. Je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část, popisuje šestinedělí a jeho změny ze stránky fyziologické a psychologické. Zabývá se ošetřovatelskou péčí o ženu na oddělení šestinedělí, výživou, kojením, cvičením v šestinedělí. Dále úlohou porodní asistentky při propuštění ženy z porodnice a poukazuje na patologické šestinedělí. Hlavním cílem práce je zjistit úroveň znalostí prvorodiček o období šestinedělí, které by měly porodní asistentky poskytnout. Záměrem dotazníkového šetření je zjistit průnik mezi získanými znalostmi prvorodiček, zda vůbec byly ženy edukovány o daných tématech a pokud ano, tak kým a v jakém rozsahu. Druhá, praktická část, představuje výsledky výzkumu, který ukazuje míru dosažených znalostí prvorodiček o režimu šestinedělí na školní bodové stupnici.