Digitální knihovnaUPCE
 

Teacher's Use of English and Mother Tongue when Solving Discipline Problems

Diplomová práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2017

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This master thesis deals with the teacher's use of the English language and mother tongue when solving discipline problems. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as mother tongue, second language, discipline, uncooperative behaviour of learners, types of misbehaviour and strategies for dealing with misbehaviour. The practical part concentrates on a multiple-case study which was carried out at one selected basic school and three teachers of the English language were involved in the study.

Rozsah stran

100 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D35699

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

komunikativní kompetence, mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nevhodné chování, spolupracující a nespolupracující chování, intervenční strategie, communicative competence, mother tongue, second language, discipline, misbehaviour, cooperative and uncooperative behaviour, intervention strategies

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced