Teacher's Use of English and Mother Tongue when Solving Discipline Problems
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This master thesis deals with the teacher's use of the English language and mother tongue when solving discipline problems. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as mother tongue, second language, discipline, uncooperative behaviour of learners, types of misbehaviour and strategies for dealing with misbehaviour. The practical part concentrates on a multiple-case study which was carried out at one selected basic school and three teachers of the English language were involved in the study.
Rozsah stran
100 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D35699
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
komunikativní kompetence, mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nevhodné chování, spolupracující a nespolupracující chování, intervenční strategie, communicative competence, mother tongue, second language, discipline, misbehaviour, cooperative and uncooperative behaviour, intervention strategies