Sentence Adverbials in Written Academic Discourse
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This bachelor thesis deals with sentence adverbials specifically in written academic discourse. The first chapter is dedicated to explaining the basic term sentence adverbial and its function and types. The second chapter focuses on conjuncts, their division by function and describing their purpose. The following chapter contains the description of disjuncts and their division by function and purpose as well. The last chapter of theoretical part is focused on written academic discourse in relationship to sentence adverbials. The aim of the practical part is to focus on frequency as well as positioning of sentence adverbials in academic texts written by native English speakers in comparison to non-natives.
Rozsah stran
66 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Anglický jazyk pro odbornou praxi
Studijní program
Filologie
Signatura tištěné verze
D35684
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
větné příslovečné určení, akademický diskurs, konjunkta, disjunkta, sentence adverbials, academic discourse, conjuncts, disjuncts