Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Novák, Ladislav
dc.date.accessioned 2017-06-07T11:18:20Z
dc.date.available 2017-06-07T11:18:20Z
dc.date.issued 1995
dc.identifier.isbn 80-7194-032-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67984
dc.description.abstract Článek řeší novým způsobem výpočet propustné výkonnosti traťového úseku. Na základě rozsáhlých statistických šetření autor dokazuje, že dobu jizdy tj v traťovém úseku je možno považovat za náhodnou proměnnou s Erlangovýrn rozdělením. Aplikuje pravidlo o 6o mezi minimální a maximální hodnotou náhodné proměnné normálně rozložené na rozdělení Erlangovo. Zároveň zavádí pojem "koeficient polohy středni hodnoty" tohoto rozděleni, který určuje v závislosti na minimální době jízdy i velikost a polohu střední hodnoty doby jízdy. Statisticky dokazuje, že tento koeficient má konstantní hodnotu. Na základě tohoto důkazu odvozuje potom i vztahy pro výpočet parametrů a, b Erlangova rozděleni, které využívá při simulaci provozu. Hodnota minimální doby jízdy je zjišťována pro maximální výkon zvoleného hnacího vozidla na základě pohybové rovnice vlaku. Funkčnost a praktickou použitelnost dokumentuje zpracovaný rozsáhlý počítačový program umožňující výpočty propustné výkonností dokreslovat charakteristikami hromadné obsluhy respektive simulací provozu. cze
dc.format p. 101-119
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University od Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 1 (1995)
dc.rights open access
dc.title Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích cze
dc.title.alternative Proposition of calculation line - section - capacity in the riskmanagements eng
dc.title.alternative Vorschlag der Berchnung der Leistungsfähigkeit einer Teilstrecke in der Krisissituationen ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated The paper solves in a new way the calculation of the carrying capacity of a line. On the basis of extensive statistical analyses, the author proves that the running time tj on the line section can be considered as a random variable with the Erlang classification. The rule of 6o between the minimum and maximum values of the random variable normally distributed on the Erlang classification is being applied. At the same time, the author introduces the concept "the coefficient of mean value position" of this classification which is determined by the dependence on the minimum running time, also the magnitude and position of the mean value of the running time. He proves statistically that this coefficient is of a constant value. On the basis of this proof, he then derives also the relations for the calculation of parameters a, b of the Erlang classification which is used for the operation simulation. The value of the minimum running time is ascertained for the maximum performance of the chosen motive power unit on the basis of the equation of motion of the train. The functionality and practical application are proved by the elaborated extensive computer programme enabling to complement the calculations of the carrying capacity by the characteristics of mass attendance or by operation simulation. eng
dc.description.abstract-translated lm vorliegenden Aufsatz wird die Ermittlung der Durchlassfähigkeit eines Streckenabschnitts gelöst. Aufgrund der umfangreichen statistischen Untersuchungen beweist der Autor, dass die Fahrzeit auf einem Streckenabschnitt als eine Veränderliche mit Erlang - Verteilung betrachtet werden kann. Er bringt zur Geltung die o - Regel zwischen dem Minimal - und Maximalwert der Zufallsveränderliche, die normaI auf Erlang - Verteilung gelagert ist. Zugleich führt er den Begriff "Koeffizient der Lage eines Mittelwertes" dieser Verteilung ein, der in Abhängigkeit von der minimalen Fahrzeit auch die Grösse und Lage eines Mittelwertes der Fahrzeit bestimmt. Aufgrund der Statistik beweist er, dass dieser Koeffizient einen konstanten Wert hat. Aufgrund dieses Beweises leitet er auch die Beziehungen für die Ermittlung von Parametern a, b der Erlang - Verteilung, die er für einen simulierten Betrieb benutzt. Den Wert der minimalen Fahrzeit ermittelt man zur Ausnutzung für die maximale Leistung des aufgrund der Bewegungsgleichung des Zuges qewählten Triebfahrzeugs. Das umfangreiche und mit Hilfe eines Computers bearbeitete Programm dokumentiert die Funktionierung und praktische Anwendung und es ermöglicht auch, die Ermittlungen der Durchlassfähigkeit durch die Charakteristiken einer Massenbedienung, beziehungsweise eines simulierten Betriebs zu verdeutlichen. ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet