1995/01 Scientific papers, Series B
Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38172
Procházet
13 výsledky
Search Results
Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Logistik der Umlaufprozesse im Agrar - Nahrungsgüterkomplex(Univerzita Pardubice, 1995) Řezníček, BohumilDie Logistik kann wesentlich dazu beitragen, dass die Umlaufprozesse rationell durchgeführf werden. Eine solche Möglichkeit ist die Intensivierung der Urnlaufprozesse. Mit ähnlishen Problemmen befasst man sich in hohenwickelten Staaten, wo diese Problematik in der Praxis mit Hilfe des logistischen Systems gelöst wird. Die ln novationsveränderungen im ANK haben zwei Grundrichtungen. Einerse its ist es der Einsatz von autosmatisierten und integrierten Systemen, anderseits ist das die Anwendung der Organisationsverände rungen.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích(Univerzita Pardubice, 1995) Novák, LadislavČlánek řeší novým způsobem výpočet propustné výkonnosti traťového úseku. Na základě rozsáhlých statistických šetření autor dokazuje, že dobu jizdy tj v traťovém úseku je možno považovat za náhodnou proměnnou s Erlangovýrn rozdělením. Aplikuje pravidlo o 6o mezi minimální a maximální hodnotou náhodné proměnné normálně rozložené na rozdělení Erlangovo. Zároveň zavádí pojem "koeficient polohy středni hodnoty" tohoto rozděleni, který určuje v závislosti na minimální době jízdy i velikost a polohu střední hodnoty doby jízdy. Statisticky dokazuje, že tento koeficient má konstantní hodnotu. Na základě tohoto důkazu odvozuje potom i vztahy pro výpočet parametrů a, b Erlangova rozděleni, které využívá při simulaci provozu. Hodnota minimální doby jízdy je zjišťována pro maximální výkon zvoleného hnacího vozidla na základě pohybové rovnice vlaku. Funkčnost a praktickou použitelnost dokumentuje zpracovaný rozsáhlý počítačový program umožňující výpočty propustné výkonností dokreslovat charakteristikami hromadné obsluhy respektive simulací provozu.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Postavení místního informačního systému v systému řízení dopravního provozu na ČD(Univerzita Pardubice, 1995) Molková, TatianaV příspěvku se pojednává o informačním systému řízení dopravního provozu Českých drah, konkrétně o jeho decentrální složce - místním informačním systému (MIS) pro železniční stanice. V první části jsou vymezeny hlavni úkoly MIS-u, podrobně je definován vzorový MIS s rozčleněním na řídící a jednotlivá technologická pracoviště. V další části je uveden popis jednopočítačového MIS-u, kterého všechny funkce jsou realizovány pouze na jediném počítači.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Krizový management v dopravě(Univerzita Pardubice, 1995) Pavlíček, FrantišekČlánek pojednává o řízení v krizových situacích z pohledu hospodářské mobilizace ČR v rezortu dopravy. Uvádí přehled nehodových událostí v železniční dopravě a poukazuje na potřebu začlenění této problematiky do výuky na DFJP.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Krizový management mimořádných provozních událostí na rychlostních silničních komunikacích v městských oblastech(Univerzita Pardubice, 1995) Ugge, AlexanderČlánek pojednává o řešení krizových situací (dopravních kongescí) v dálničnim provozu. Příklady řešení jsou uváděny z Toronta v Kanadě.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Editor železniční sítě(Univerzita Pardubice, 1995) Greiner, Karel; Mojžíš, Vlastislav; Volek, JosefV první části článku se pojednává o potřebě vývoje flexibilního, interaktivního grafického editoru pro vizualizaci a údržbu dat souvisejících s funkcí dopravních systémů, který by byl podporou pro rozhodování vrcholového managementu. Ve druhé části článku je popsán editor železniční sítě. Popis zahrnuje strukturu databáze, poskytované možnosti, programovou realizaci a krátký přehled o budoucím vývoji.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Infrastruktura a vozidlo pro rychlou železniční dopravu(Univerzita Pardubice, 1995) Sellner, KarelJsou popsány dvě hlavni složky rozvoje rychlé železnični dopravy ve světovém měřítku, t.j. postup vývoje železničních trati pro vysoké rychlosti v jednotlivých zemích a vývoj hnacích vozidel pro osobní dopravu na těchto tratích včetně jejich základních charakteristik. Text je doplněn tabulkami s hlavními parametry železničních tratí pro vysoké rychlosti dle dohody AGC a přehledem technických údajů elektrických jednotek pro provoz na tratích pro vysoké rychlosti.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Hořčíkové slitiny v dopravní technice(Univerzita Pardubice, 1995) Juřička, IvoNové typy hořčíkových slitin splňují velmi dobře většinu požadavků na mechanickou pevnost i při vyšších teplotách, na houževnatost, na odolnost proti creepu a na odolnost proti korozi. Hořčíkové slitiny se tak mohou prosadit v konstrukcích součástí pro dopravní techniku. Příklady nových typů odlitků a další vývojové trendy, které jsou uvedeny v této práci mohou znamenat rozvoj kategorie pokročilých technologií využívaných v dopravě.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Vliv obsahu plynu v kapalině na její stlačitelnost(Univerzita Pardubice, 1995) Koreis, JosefČlánek pojednává o stlačitelnosti kapaliny, která obsahuje malý objemový díl plynu. Jsou ukázány vztahy pro výpočet koeficientu kompesibility kapaliny s objemovým podílem plynu v závislosti na tlaku.Článek Otevřený přístup peer-reviewedpublished Modernizační prvky výkonných trakčních vozidel(Univerzita Pardubice, 1995) Čáp, JaroslavNově stavěné výkonné elektrické lokomotivy splňují minimálni hodnoty výkonu - 5000kW, rychlosti - 200 km/h a rozjezdové tažné síly - 250 kN. To je umožněno vývojem moderních a synchronních motorů, výkonné GTO elektrotechniky a změnami v mechanické části pojezdu. Přispěvek upozorňuje právě na ty změny, které zlepšují užitné vlastnosti vozidel z hlediska vyšších adhezních a trakčních schopností, lepších jízdních vlastností a nižších negativních účinků na jízdní cestu.