Digitální knihovnaUPCE
 

1995/01 Scientific papers, Series B

Permanentní URI k tomuto záznamuhttps://hdl.handle.net/10195/38172

Procházet

Search Results

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 13
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Logistik der Umlaufprozesse im Agrar - Nahrungsgüterkomplex
    (Univerzita Pardubice, 1995) Řezníček, Bohumil
    Die Logistik kann wesentlich dazu beitragen, dass die Umlaufprozesse rationell durchgeführf werden. Eine solche Möglichkeit ist die Intensivierung der Urnlaufprozesse. Mit ähnlishen Problemmen befasst man sich in hohenwickelten Staaten, wo diese Problematik in der Praxis mit Hilfe des logistischen Systems gelöst wird. Die ln novationsveränderungen im ANK haben zwei Grundrichtungen. Einerse its ist es der Einsatz von autosmatisierten und integrierten Systemen, anderseits ist das die Anwendung der Organisationsverände rungen.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích
    (Univerzita Pardubice, 1995) Novák, Ladislav
    Článek řeší novým způsobem výpočet propustné výkonnosti traťového úseku. Na základě rozsáhlých statistických šetření autor dokazuje, že dobu jizdy tj v traťovém úseku je možno považovat za náhodnou proměnnou s Erlangovýrn rozdělením. Aplikuje pravidlo o 6o mezi minimální a maximální hodnotou náhodné proměnné normálně rozložené na rozdělení Erlangovo. Zároveň zavádí pojem "koeficient polohy středni hodnoty" tohoto rozděleni, který určuje v závislosti na minimální době jízdy i velikost a polohu střední hodnoty doby jízdy. Statisticky dokazuje, že tento koeficient má konstantní hodnotu. Na základě tohoto důkazu odvozuje potom i vztahy pro výpočet parametrů a, b Erlangova rozděleni, které využívá při simulaci provozu. Hodnota minimální doby jízdy je zjišťována pro maximální výkon zvoleného hnacího vozidla na základě pohybové rovnice vlaku. Funkčnost a praktickou použitelnost dokumentuje zpracovaný rozsáhlý počítačový program umožňující výpočty propustné výkonností dokreslovat charakteristikami hromadné obsluhy respektive simulací provozu.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Postavení místního informačního systému v systému řízení dopravního provozu na ČD
    (Univerzita Pardubice, 1995) Molková, Tatiana
    V příspěvku se pojednává o informačním systému řízení dopravního provozu Českých drah, konkrétně o jeho decentrální složce - místním informačním systému (MIS) pro železniční stanice. V první části jsou vymezeny hlavni úkoly MIS-u, podrobně je definován vzorový MIS s rozčleněním na řídící a jednotlivá technologická pracoviště. V další části je uveden popis jednopočítačového MIS-u, kterého všechny funkce jsou realizovány pouze na jediném počítači.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Krizový management v dopravě
    (Univerzita Pardubice, 1995) Pavlíček, František
    Článek pojednává o řízení v krizových situacích z pohledu hospodářské mobilizace ČR v rezortu dopravy. Uvádí přehled nehodových událostí v železniční dopravě a poukazuje na potřebu začlenění této problematiky do výuky na DFJP.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Krizový management mimořádných provozních událostí na rychlostních silničních komunikacích v městských oblastech
    (Univerzita Pardubice, 1995) Ugge, Alexander
    Článek pojednává o řešení krizových situací (dopravních kongescí) v dálničnim provozu. Příklady řešení jsou uváděny z Toronta v Kanadě.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Editor železniční sítě
    (Univerzita Pardubice, 1995) Greiner, Karel; Mojžíš, Vlastislav; Volek, Josef
    V první části článku se pojednává o potřebě vývoje flexibilního, interaktivního grafického editoru pro vizualizaci a údržbu dat souvisejících s funkcí dopravních systémů, který by byl podporou pro rozhodování vrcholového managementu. Ve druhé části článku je popsán editor železniční sítě. Popis zahrnuje strukturu databáze, poskytované možnosti, programovou realizaci a krátký přehled o budoucím vývoji.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Infrastruktura a vozidlo pro rychlou železniční dopravu
    (Univerzita Pardubice, 1995) Sellner, Karel
    Jsou popsány dvě hlavni složky rozvoje rychlé železnični dopravy ve světovém měřítku, t.j. postup vývoje železničních trati pro vysoké rychlosti v jednotlivých zemích a vývoj hnacích vozidel pro osobní dopravu na těchto tratích včetně jejich základních charakteristik. Text je doplněn tabulkami s hlavními parametry železničních tratí pro vysoké rychlosti dle dohody AGC a přehledem technických údajů elektrických jednotek pro provoz na tratích pro vysoké rychlosti.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Hořčíkové slitiny v dopravní technice
    (Univerzita Pardubice, 1995) Juřička, Ivo
    Nové typy hořčíkových slitin splňují velmi dobře většinu požadavků na mechanickou pevnost i při vyšších teplotách, na houževnatost, na odolnost proti creepu a na odolnost proti korozi. Hořčíkové slitiny se tak mohou prosadit v konstrukcích součástí pro dopravní techniku. Příklady nových typů odlitků a další vývojové trendy, které jsou uvedeny v této práci mohou znamenat rozvoj kategorie pokročilých technologií využívaných v dopravě.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Vliv obsahu plynu v kapalině na její stlačitelnost
    (Univerzita Pardubice, 1995) Koreis, Josef
    Článek pojednává o stlačitelnosti kapaliny, která obsahuje malý objemový díl plynu. Jsou ukázány vztahy pro výpočet koeficientu kompesibility kapaliny s objemovým podílem plynu v závislosti na tlaku.
  • Náhled
    ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
    Modernizační prvky výkonných trakčních vozidel
    (Univerzita Pardubice, 1995) Čáp, Jaroslav
    Nově stavěné výkonné elektrické lokomotivy splňují minimálni hodnoty výkonu - 5000kW, rychlosti - 200 km/h a rozjezdové tažné síly - 250 kN. To je umožněno vývojem moderních a synchronních motorů, výkonné GTO elektrotechniky a změnami v mechanické části pojezdu. Přispěvek upozorňuje právě na ty změny, které zlepšují užitné vlastnosti vozidel z hlediska vyšších adhezních a trakčních schopností, lepších jízdních vlastností a nižších negativních účinků na jízdní cestu.