Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Novák, Ladislav
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-07T11:18:20Z |
|
dc.date.available |
2017-06-07T11:18:20Z |
|
dc.date.issued |
1995 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-032-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67984 |
|
dc.description.abstract |
Článek řeší novým způsobem výpočet propustné výkonnosti traťového úseku.
Na základě rozsáhlých statistických šetření autor dokazuje, že dobu jizdy tj
v traťovém úseku je možno považovat za náhodnou proměnnou s Erlangovýrn rozdělením.
Aplikuje pravidlo o 6o mezi minimální a maximální hodnotou náhodné proměnné
normálně rozložené na rozdělení Erlangovo. Zároveň zavádí pojem "koeficient polohy
středni hodnoty" tohoto rozděleni, který určuje v závislosti na minimální době jízdy i velikost a polohu střední hodnoty doby jízdy. Statisticky dokazuje, že tento koeficient má konstantní
hodnotu.
Na základě tohoto důkazu odvozuje potom i vztahy pro výpočet parametrů a, b
Erlangova rozděleni, které využívá při simulaci provozu.
Hodnota minimální doby jízdy je zjišťována pro maximální výkon zvoleného hnacího
vozidla na základě pohybové rovnice vlaku. Funkčnost a praktickou použitelnost
dokumentuje zpracovaný rozsáhlý počítačový program umožňující výpočty propustné
výkonností dokreslovat charakteristikami hromadné obsluhy respektive simulací provozu. |
cze |
dc.format |
p. 101-119 |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University od Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 1 (1995) |
|
dc.rights |
open access |
|
dc.title |
Návrh výpočtu propustné výkonnosti traťového úseku v krizových situacích |
cze |
dc.title.alternative |
Proposition of calculation line - section - capacity in the riskmanagements |
eng |
dc.title.alternative |
Vorschlag der Berchnung der Leistungsfähigkeit einer Teilstrecke in der Krisissituationen |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The paper solves in a new way the calculation of the carrying capacity of a line.
On the basis of extensive statistical analyses, the author proves that the running
time tj on the line section can be considered as a random variable with the Erlang
classification.
The rule of 6o between the minimum and maximum values of the random variable
normally distributed on the Erlang classification is being applied. At the same time,
the author introduces the concept "the coefficient of mean value position" of this
classification which is determined by the dependence on the minimum running time, also
the magnitude and position of the mean value of the running time. He proves statistically
that this coefficient is of a constant value.
On the basis of this proof, he then derives also the relations for the calculation
of parameters a, b of the Erlang classification which is used for the operation simulation.
The value of the minimum running time is ascertained for the maximum
performance of the chosen motive power unit on the basis of the equation of motion of the
train.
The functionality and practical application are proved by the elaborated extensive
computer programme enabling to complement the calculations of the carrying capacity
by the characteristics of mass attendance or by operation simulation. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
lm vorliegenden Aufsatz wird die Ermittlung der Durchlassfähigkeit eines
Streckenabschnitts gelöst. Aufgrund der umfangreichen statistischen Untersuchungen beweist der Autor,
dass die Fahrzeit auf einem Streckenabschnitt als eine Veränderliche mit Erlang - Verteilung
betrachtet werden kann.
Er bringt zur Geltung die o - Regel zwischen dem Minimal - und Maximalwert
der Zufallsveränderliche, die normaI auf Erlang - Verteilung gelagert ist. Zugleich führt
er den Begriff "Koeffizient der Lage eines Mittelwertes" dieser Verteilung ein,
der in Abhängigkeit von der minimalen Fahrzeit auch die Grösse und Lage eines
Mittelwertes der Fahrzeit bestimmt. Aufgrund der Statistik beweist er, dass dieser Koeffizient
einen konstanten Wert hat.
Aufgrund dieses Beweises leitet er auch die Beziehungen für die Ermittlung
von Parametern a, b der Erlang - Verteilung, die er für einen simulierten Betrieb benutzt.
Den Wert der minimalen Fahrzeit ermittelt man zur Ausnutzung für die maximale
Leistung des aufgrund der Bewegungsgleichung des Zuges qewählten Triebfahrzeugs.
Das umfangreiche und mit Hilfe eines Computers bearbeitete Programm
dokumentiert die Funktionierung und praktische Anwendung und es ermöglicht auch,
die Ermittlungen der Durchlassfähigkeit durch die Charakteristiken einer Massenbedienung,
beziehungsweise eines simulierten Betriebs zu verdeutlichen. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|