Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Kaván, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-24T12:52:50Z |
|
dc.date.available |
2017-05-24T12:52:50Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-130-1 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67953 |
|
dc.description.abstract |
Cílem tohoto příspěvku je seznámit s problematikou provozu vozidel s malými koly, jež
přichází do provozu u ČD teprve v posledních letech, s jejich původem a historií. Zhruba před
třiceti lety si vyspělé země uvědomily, že stoupající silniční nákladní doprava představuje
časovanou bombu pro přírodu a rozhodly se tento problém řešit za pomoci železnice. Byla to
dobrá myšlenka, ale z důvodu rozměrů silničních vozidel v porovnání se statickým průjezdným
průřezem pro kolejová vozidla nebylo možné použít vagóny s dvojkolími standardního průměru. A
tak spatřily světlo světa prvni vozidla s malými koly. Jejich provoz však s sebou přinesl řadu
problémů, obzvláště v oblasti kontaktu kola s kolejnici. Jako nejproblematičtějši část kolejového
svršku se ukázaly vnitřni srdcovky dvojitých křižovatkových výhybek, kde došlo již k řadě
vykolejení. Také samotný jizdní obrys dvojkolí i vliv tlačné síly při sunuti soupravy vozů s malými
koly na bezpečnost proti vykolejení patři mezi problémy spojené s provozem těchto vozidel. |
cze |
dc.format |
p. 113-122 |
eng |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997) |
|
dc.title |
Problematika kolejových vozů s malými koly |
cze |
dc.title.alternative |
Problems of the small - wheeled wagons |
cze |
dc.title.alternative |
Problematik des Schienenfahrzeuges mit den kleinen Rädern |
cze |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The aim of this paper is the evaluation of the basic problems, which the low-Ievel wagons operation
pose. In terms of introduction we have to mention something about the origin and history of low
level vehicles for transport of the trucks cross the mountains. About 30 years ago the advanced
countries had understood the growing carriage of freight represents the time bomb for the nature
and they decided to solve this problem with the help of railway. It was a good idea, but for reasons
of truck dimensions and static vehicle gauge there was impossible to use the wagons with the
wheels of standard diameter. Therefore the first small - wheeled wagons came into the world.
Along with the contribution for healthy nature the operation of the ones posed some problems,especially in the part of interaction between wheel and track. As the most problematic part of
permanent way presents the inside crossing of the double overcrossing. Also the other wheel
profile and wheel / rail contact conditions and the pushed power influence on derailment security
etc. belong to another problems connected with the operation of the small - wheeled trains. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Das Ziel dieses Beitrages ist mit der Problematik des Fahrzeugbetriebes mit den kleinen Rädern,
die erst in den letzten Jahren in Betrieb bei ČD kommen, mit ihrem Ursprung und ihrer Geschichte
bekannt zu machen. Etwa vor dreissig Jahren wurden sich die höchstentwickelten
Länder bewusst,
dass der Strassengüterverkehr eine Zeitbombe für die Natur vorstellt. Deshalb haben sich diese
Länder entschlossen, das Problem mit einer Hilfe der Eisenbahn zu lösen. Das war zwar eine gute
Idee, aber es wurde aus dem Grund der Strassenfahrzeugabmessungen im Vergleich mit der
statischen Begrenzungslinie für Schienenfahrzeuge nicht rnöglich die Wagen mit den
Standardradsätzen anzuwenden. Und so die erste Fahrzeuge mit den kleinen Rädern erblickten
die Tageslicht. Jedoch ihrer Betrieb brachte mit sich viele Probleme, inbesonders im Gebiet des
Rad - Schiene Berührungsgeometrie. Als der problematischsten Teil des Eisenbahnoberbaus
haben sich die innere Herzstücke der doppelten Kreuzungsweichen gezeigt. Zu den Problemen,
die mit dem Betrieb dieser Fahrzeuge zusarnmenhängen, weiter gehören: Anwendung eines
speziellen Radprofils, Einfluss der Längkraft auf die Entgleisungssicherheit bei dem Schubbetrieb
von Zügen mit den kleinen Rädern. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|