Rejecting Limits and Opening Possibilities in the Works of Iain Banks
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpostprintSoubory
Datum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This text deals with the question of Scottish self-definition and also the escape from it. Scottish identity debate in 1980s and 1990s took on different forms and searched for other inspirations: outside Scotland or in dealing with identities traditionally overlooked due to the overall focus on national identity. This paper thus analyses the question of Scottishness through the subversive voice addressing the identities traditionally problematic in Scotland or even through individual self-definition as presented in Iain Banks´s novels The Wasp Factory and The Crow Road.
Rozsah stran
p. 44-54
ISSN
1803-6058
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
American and British Studies Annual, volume 9, issue: 1
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Scotland, cultural subversion, Scottishness, Ian Banks, The Wasp Factory, The Crow Road, Skotsko, kulturní subverze, skotská identita, Ian Banks, Vosí továrna, Vraní ulice