Digitální knihovnaUPCE
 

Popular Songs in the English Classroom in Czech Lower-Secondary and Secondary Education

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

We believe that popular songs in ELT have great potential. While they are accessible and easy to work with (Murphey, 1992), they may help to develop all aspects of communicative competence (linguistic, socio-linguistic and pragmatic according to CEFR, 2001) and, at the same time, involve all learning domains, i.e. cognitive, affective and psychomotor (Anderson; Krathwohl 2001; Bloom; Krathwohl 1964; Dave 1967). To find out whether the potential of popular songs might be fully exploited in ELT, we carried out a research the aim of which was to survey the situation in Czech lower-secondary and secondary English classrooms. The findings are presented in our paper.

Rozsah stran

p. 138-141

ISSN

2336-3347

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, volume 3, issue: 1

Vydavatelská verze

http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr1_2016.pdf#page=138

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

music in ELT, communicative competence, learning domains, hudba ve výuce anglického jazyka, komunikační kompetence, domény učení

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced