Popular Songs in the English Classroom in Czech Lower-Secondary and Secondary Education
Článekpeer-reviewedpostprintDatum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
We believe that popular songs in ELT have great potential. While they are accessible and easy to work with (Murphey, 1992), they may help to develop all aspects of communicative competence (linguistic, socio-linguistic and pragmatic according to CEFR, 2001) and, at the same time, involve all learning domains, i.e. cognitive, affective and psychomotor (Anderson; Krathwohl 2001; Bloom; Krathwohl 1964; Dave 1967). To find out whether the potential of popular songs might be fully exploited in ELT, we carried out a research the aim of which was to survey the situation in Czech lower-secondary and secondary English classrooms. The findings are presented in our paper.
Rozsah stran
p. 138-141
ISSN
2336-3347
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, volume 3, issue: 1
Vydavatelská verze
http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr1_2016.pdf#page=138
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
music in ELT, communicative competence, learning domains, hudba ve výuce anglického jazyka, komunikační kompetence, domény učení