K významu pročišťování nereflektovaných předpokladů z hlediska Heideggerova zamýšlejícího se myšlení a Platónova podobenství o úsečce
Článekpeer-reviewedpostprint Náhled není k dispozici
Datum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Abstrakt
Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti filosofického myšlení ve výuce. V první části nastiňuje převážně z Heideggerova hlediska ideu univerzity či nárok vědění a současně se kriticky prostřednictvím zamýšlejícího se myšlení vymezuje vůči převládajícímu kalkulujícímu myšlení a vzdělávání. Druhá část příspěvku představuje platónský přístup k výuce, který je založen na pročišťování nereflektovaných předpokladů prostřednictvím filosofického myšlení, a který překonává nedostatky čistě kalkulujícího způsobu myšlení a vzdělávání ve prospěch zamýšlejícího se myšlení.
Rozsah stran
p. 138-153
ISSN
1211-8109
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Kuděj, volume 16, issue: 1-2
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Heidegger, Platón, kalkulující myšlení, zamýšlející se myšlení, podobenství o úsečce, idea univerzity, vzdělávání, výchova., Heidegger, Plato, calculative thinking, meditative thinking, simile of the line, the idea of university, tuition, education.