Digitální knihovnaUPCE
 

K významu pročišťování nereflektovaných předpokladů z hlediska Heideggerova zamýšlejícího se myšlení a Platónova podobenství o úsečce

Článekpeer-reviewedpostprint
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2015

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Abstrakt

Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti filosofického myšlení ve výuce. V první části nastiňuje převážně z Heideggerova hlediska ideu univerzity či nárok vědění a současně se kriticky prostřednictvím zamýšlejícího se myšlení vymezuje vůči převládajícímu kalkulujícímu myšlení a vzdělávání. Druhá část příspěvku představuje platónský přístup k výuce, který je založen na pročišťování nereflektovaných předpokladů prostřednictvím filosofického myšlení, a který překonává nedostatky čistě kalkulujícího způsobu myšlení a vzdělávání ve prospěch zamýšlejícího se myšlení.

Rozsah stran

p. 138-153

ISSN

1211-8109

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Kuděj, volume 16, issue: 1-2

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Heidegger, Platón, kalkulující myšlení, zamýšlející se myšlení, podobenství o úsečce, idea univerzity, vzdělávání, výchova., Heidegger, Plato, calculative thinking, meditative thinking, simile of the line, the idea of university, tuition, education.

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced