Three accidents in European dynamite production plants: An attempt to improve the external lessons learning

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Ferjenčík, Miloš cze
dc.contributor.author Dechy, Nicolas cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:04:17Z
dc.date.available 2017-05-11T11:04:17Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 0950-4230 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67511
dc.description.abstract Three serious accidents occurred in three dynamite manufacturing plants within three European countries during a relatively short time period triggering the question of effective external learning. The article discusses the lessons for the prevention of accidents learned from retrospective comparative analysis. It advocates for a better process for learning lessons. It attempts to show how a two level approach to accident analysis may help to reveal a common deeper learning hidden under diverse routine lessons. eng
dc.format p. 12-23 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Journal of Loss Prevention in the Process Industries, volume 44, issue: November eng
dc.rights práce není přístupná eng
dc.subject Underlying cause eng
dc.subject Root cause analysis eng
dc.subject Lessons learned eng
dc.subject Accident prevention eng
dc.subject Explosion eng
dc.subject Dynamite eng
dc.subject hlubší příčina cze
dc.subject analýza kořenových příčin cze
dc.subject prevence havárií cze
dc.subject exploze cze
dc.subject dynamit cze
dc.title Three accidents in European dynamite production plants: An attempt to improve the external lessons learning eng
dc.title.alternative Tři havárie v evropských výrobnách dynamitu: Pokus zlepšit poučování z externích událostí cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Ve třech výrobnách dynamitu ve třech evropských zemích nastaly v průběhu poměrně krátkého časového období tři závažné havárie, což vyvolává otázku po účinném poučování z externích událostí. Článek diskutuje poučení pro prevenci havárií, která jsou výsledkem srovnávací zpětné analýzy. Obhajuje lepší postup vyvozování poučení. Pokouší se ukázat, jak může dvouúrovňový přístup k analýze havárie pomoci odhalit společná hlubší poučení skrytá za rozdílnými rutinními poznatky. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.jlp.2016.08.006
dc.identifier.wos 000390624900002
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84983488715
dc.identifier.obd 39876879 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet