Analysis of student behavior in virtual learning environment depending on student assessments

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Benko, Ľubomír cze
dc.contributor.author Reichel, Jaroslav cze
dc.contributor.author Munk, Michel cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:57:57Z
dc.date.available 2017-05-11T10:57:57Z
dc.date.issued 2015 eng
dc.identifier.isbn 978-1-4673-8534-3 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67424
dc.description.abstract Virtual learning environment can nowadays provide good foundation for students to successfully manage any subject that is educated with the help of virtual learning environment. Backward analysis of student behavior in electronic course depending on their final marks, may reveal weaknesses of the course, or possible problem areas of teaching. This research is focused on analyzing the influence of behavior of students in electronic course on their final marks at the end of term. The authors present a detailed log file preprocessing procedure that makes it possible to examine the behavior of students in a virtual learning environment during the term. Individual electronic course activities were divided into interrelated logical groups and based on that were identified association rules between the content - course activities - course modules and the final marks. The rules represent the access of a particular group of students, who were divided according their final marks, to the created activity groups. The results of the analysis showed that the final marks correspond to the behavior of students in virtual learning environment. Despite that the research did not confirm the high degree of dependency, the results could help improve the teaching using the electronic course. The results also showed that repeating autotest tasks to improve the knowledge necessary for the final examination, did not bring the expected effect. eng
dc.format p. 1-6 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof ICETA 2015 - 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : Proceedings eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Computer aided instruction eng
dc.subject Curricula eng
dc.subject Education eng
dc.subject Students eng
dc.subject Teaching Backward analysis eng
dc.subject Course modules eng
dc.subject Počítačová výuka cze
dc.subject Učební osnovy cze
dc.subject Vzdělávání cze
dc.subject Studenti cze
dc.subject Didaktická analýza učiva cze
dc.subject Programové sekce cze
dc.title Analysis of student behavior in virtual learning environment depending on student assessments eng
dc.title.alternative Analýza chování ve virtuálním vzdělávacím prostředí podle hodnocení studentů cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Virtuální studijní prostředí lze dnes poskytují dobrý základ pro studenty k úspěšnému zvládnutí jakýkoliv předmět, který je vzdělaný s pomocí virtuální výukové prostředí. Zpětná analýza chování studentů v elektronické kurzu v závislosti na jejich konečné známky, může odhalit slabiny kurzu, nebo případné problematické oblasti výuky. Tento výzkum je zaměřen na analýzu vlivu chování studentů v elektronické kurzu na jejich závěrečné známky na konci období. Autoři uvádějí podrobný soubor protokolu předzpracování proceduru, která vám umožní zkoumat chování studentů ve virtuálním vzdělávacím prostředí během období. Individuální elektronický kurz aktivity byly rozděleny do logických skupin vzájemně propojených a na základě které byly identifikované asociační pravidla mezi obsahem - kurz aktivity - kurz moduly a závěrečné známky. cze
dc.event ICETA 2015 - 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (26.11.2015 - 27.11.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1109/ICETA.2015.7558496
dc.relation.publisherversion http://ieeexplore.ieee.org/document/7558496/
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84990945077
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84990945077
dc.identifier.obd 39878724 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet