dc.contributor.author |
Eisenhammerová, Monika
|
cze |
dc.contributor.author |
Drahotský, Ivo
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:46:32Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:46:32Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
cze |
dc.identifier.isbn |
978-80-7560-003-5 |
cze |
dc.identifier.issn |
|
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67270 |
|
dc.description.abstract |
Příspěvek se zaměřuje na aktuální téma vazby zákazníka k poskytovateli finančních služeb. Sumarizuje změny na českém bankovním trhu, které vedou ke snižování koncentrace konkurenčního prostředí a skýtají zákazníkům nové možnosti výběru poskytovatele služeb. Teoreticky i na základě dat z průzkumů příspěvek bilancuje vztah zákazníka a poskytovatele služeb a zmiňuje faktory, které vztah mohou ovlivnit. Současně zdůrazňuje potenciál vztahového kapitálu pro posílení současných zákaznických vazeb a navázání nových zákaznických vazeb |
cze |
dc.format |
p. 72-79 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
IPoCC 2016 - Sborník příspěvků mezinárodní konference |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
banka |
cze |
dc.subject |
konkurence |
cze |
dc.subject |
zákazníci |
cze |
dc.subject |
loajalita |
cze |
dc.subject |
vztahový kapitál |
cze |
dc.subject |
bank |
eng |
dc.subject |
competition |
eng |
dc.subject |
customers |
eng |
dc.subject |
loyalty |
eng |
dc.subject |
relational capital |
eng |
dc.title |
Změny v řízení vztahů se zákazníky ve finančních službách |
cze |
dc.title.alternative |
The Changes in Customer Relationship Management in Financial Services |
eng |
dc.type |
ConferenceObject |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This article focuses on customer loyalty to a provider of financial services. It summarizes the changes on the Czech banking market. Changes lead to a reduction in the concentration of the competitive environment. The changes also offer customers a new choice of service providers. Theoretically, even on the basis of data from surveys reviews the relationship between the customer and the service provider. The article also mentions factors that may affect the relationship. The article highlights the potential of relational capital to strengthen existing customer relationships and establish new customer relationships. |
eng |
dc.event |
IPoCC 2016 - International Postal and e-Communications Conference (13.09.2016 - 14.09.2016) |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
dc.identifier.obd |
39877865 |
cze |