Pioneering Works in the Application of Random Numbers to Digital Art and Linear Programs of Zdenek Sykora.
Konferenční objektOmezený přístuppeer-reviewedpublished versionSoubory
Datum publikování
2016
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
ACM (Association for Computing Machinery)
Abstrakt
The aim of the paper is to present the history of using random processes in art. A computer and algorithm can not work in isolation without a painter — throughout the whole art process. At the beginning of the work is an ideological concept, idea or principle of creation. The painter gets a tool for creating works of art only by connecting computers with an idea. In this article principles of creation of selected digital paintings are described. Special attention is given to the Czech painter Zdenek Sykora. In detail the problem of construction of Sykora’s Lines is studied.
Rozsah stran
p. 61-66
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
SGS_2016_025/Aplikace a popularizace matematických modelů
Zdrojový dokument
Proceedings of the 32nd Spring Conference on Computer Graphics
Vydavatelská verze
http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2948637&dl=ACM&coll=DL&CFID=706585679&CFTOKEN=65035805
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
32nd Spring Conference on Computer Graphics 2017 (27.04.2016 - 29.04.2016)
ISBN
978-1-4503-4436-4
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
history of digital art, random numbers as a tools of artistic process, computer drawings, Czech painter Zdenek Sykora, idea of Zdenek Sykora’s Lines construction, historie digitálního umění, náhodná čísla jako nástroj umělecké tvorby, počítačové umění, český malíř Zdeněk Sýkora, konstrukce Linií Zdeňka Sýkoru